سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
کد خبر: 212066

طعم غذا منجر به تولید ترکیبات شیمیایی خاصی در مغز شده و احساس لذت را در ما به وجود می آورد.

سلامت نیوز:طعم غذا منجر به تولید ترکیبات شیمیایی خاصی در مغز شده و احساس لذت را در ما به وجود می آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،غذا به خودی خود لذتبخش است اما ترشح دوپامین توسط مغز بعد از دریافت برخی منابع غذایی، این احساس خوب را از قبل هم بیشتر می کند.

گردو: مغزها و دانه ها٬ به خصوص گردوسرشار از اسید آلفا لینولنیک هستند. کسانی که از این گردو در غذای خود استفاده می کنند٬ کمتر دچار افسردگی می شوند. علت این است که وقتی که مقدار اسید آلفا لینولنیک خون کم می شود٬ التهاب در بدن افزایش پیدا می کند و این موضوع با بروز افسردگی در ارتباط است.

قهوه: کافئین این خاصیت را دارد که در عرض ۳۰ دقیقه٬ نقل و انتقالات دوپامین و سروتونین رو افزایش می دهد. اما مانند هر ماده غذایی دیگر٬ نباید در مصرف کافئین و قهوه زیاده روی نمود.

تربچه: تربچه از طریق تحریک ترشح دوپامین و نوراپینفرین٬ به بهبود خلق و خو کمک می کند.

ماست و کفیر: محصولات لبنی به دلیل وجود باکتریهای مفید در آنها و با افزایش تعداد باکتریهای مفید موجود در بدن٬ هم به سلامتی روده ها کمک می کنند و هم استرس را کاهش می دهند. به خصوص محصولات پروبیوتیک٬ مثل ماست پروبیوتیک٬ در بهبود خلق و خو نقش دارند.

شکلات: سرشار از ترکیبات شیمیایی مثل پلیفنول ها است که باعث احساس آرامش می شوند.

زردآلو: این میوه٬ مملو از ویتامین ب 12 است و دریافت کافی این ویتامین٬ مانع افسردگی می شود. علاوه بر این٬ زردآلو حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان بتاکاروتن٬ لوتئین و زئازانتین است که همگی با بهبود خلق و خو در ارتباط هستند.

کلم بروکلی: وقتی به پاستا، برنج یا سالاد افزوده می‌شود، تاثیر معجزه ‌آسایی در ایجاد شادی دارد. كلم بروكلی سرشار از ویتامین‌های گروه ب است كه به كاهش ترس، اضطراب، نگرانی و استرس و حتی افسردگی كمك می ‌كنند. فیبر موجود در این سبزی نیز برای مقابله با یبوست و سندرم روده تحریك ‌پذیر مفید است. این سندرم بر اثر استرس بلندمدت به وجود می‌ آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha