مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در دولت روحانی گام های بلندی جهت افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران برداشته شد.

دولت یازدهم گام های بلندی برای افزایش مستمری بازنشستگان برداشت

سلامت نیوز:  مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در دولت روحانی گام های بلندی جهت افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران برداشته شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سیدتقی نوربخش روز سه شنبه در نشست خبری در خصوص اعلام جزئیات افزایش مستمری بازنشستگان در سال 96 افزود: میزان مستمری از ٨٥ تا ٩٦ ، نسبت آن با تورم مشخص است و از سال ٨٥ تا ٩٢ ، میزان افزایش مستمری زیر نرخ تورم بوده است به طوری که در سال ٨٦ این مستمری منفی پنج درصد، در سال ٨٧ رقم افزایش منفی 9 / 7 درصد، در سال ٨٩ نیز منفی 4 / 6 درصد، در سال ٩٠ ، منفی 5 / 11 درصد، سال ٩١ هم منفی 5 / 12درصد و در سال ٩٢ ، منفی 7 / 9 درصد بوده است.


وی خاطرنشان کرد: البته در سال ٨٨ بالای نرخ تورم و حدود دو برابر نرخ تورم، افزایش مستمری مستمری بگیران و بانشستگان را شاهد بودیم.
نوربخش ادامه داد: البته در سال ٩٣ میزان مستمری 4 / 9درصد، در سال ٩٤ نیز 10 / 3 درصد و در سال ٩٥ نیز پنج درصد رشد مستمری را شاهد بودیم.
وی خاطرنشان کرد: میزان مستمری افراد بازنشسته و مستمری بگیران ٥١ درصد در این سال ها از نرخ تورم عقب تر بود و یک عقب افتادگی ٥١ درصد در این سال ها داشتیم اما در این 5 / 3 سال ٨١ درصد رشد داشتیم و در واقع ٢٥ درصد بالای نرخ تورم بود.


وی خاطرنشان کرد: یکی از تعهدات اصلی سازمان بحث مستمری هاست چون بیمه شدگان مبالغی را در دوران فعالیت کاری شان سرمایه گذاری کردند تا پس از بازنشستگی از آن استفاده کنند و در قانون برنامه ششم توسعه دو سال آخر و بیش از آخرین سال دریافت حقوق و دستمزد پرداختی را شامل می شود.
نوربخش افزود: اصلی ترین تعهد ما مستمری و درمان است و این تعهد سازمان برای تامین معیشت مردم است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ازامسال دو راهبرد داشتیم یکی اینکه مستمری ها بالای نرخ تورم و دیگری بالای رقم افزایش حقوق شاغلان باشد.


وی ادامه داد: در سایر سطوح 5 / 12 درصد بود و شاغلان ١٠ درصد است و ما بالای 5 / 14 درصد افزایش دادیم ولی افرادی که زیر یک میلیون و ١٠٠ هزار تومان باشد ،نیز به این حد رسیدند.
وی تصریح کرد: ما پنج آیتم دیگر از جمله کمک هزینه عائله مند ی، همسر متکفل و فرزند، کمک هزینه اولاد، معیشت و مسکن را نیز به مستمری این افراد اضافه می کنیم و با احتساب این آیتم ها مجموع دریافتی مستمری بگیران تا سقف 5 / 22 درصد رشد داشته است.
وی اضافه کرد: مستمری بگیر در سال ٩٥ که ٨٥٠ هزار تومان می گرفت این آیتم ها هم به حقوقش اضافه می شود و ما دریافتی همه را به یک میلیون و ١٠٠ هزار تومان رساندیم.


وی خاطرنشان کرد: هر سال ٢٥ درصد این مستمری را افزایش دادیم اما جبران عقب ماندگی هشت سال گذشته را نمی کند البته سقف افزایش 5 / 22 و کف آن 5 / 12 درصد در امسال می شود.
وی تصریح کرد: از اردیبهشت ماه مابه التفاوت افزایش مستمری لحاظ می شود.
نوربخش ادامه داد: آنچه که ما پرداخت می کنیم ثمره سرمایه گذاری خود این افراد است و از اینکه با همه این افزایش ها نمی توانیم رقم بالایی را به آنها پرداخت کنیم عذر می خواهیم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: برای مستمری بگیران زیر ١٠ سال ؛ آنها فقط رشد حقوق و دستمزد را خواهند داشت و شامل افزایش مستمری خواهند شد که 5 / 14 درصد افزایش یافت.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha