دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 21215

پزشكان و متخصصان ایرانی كلیه امروز از نام آورترین پزشكان دنیا هستند چرا كه طی سالهای اخیر سخت‌ترین و پیچیده‌ترین درمان‌های بیماران كلیوی به ویژه عمل جراحی مختلف از سوی متخصصان ایرانی صورت گرفته كه در دنیا خیره كننده بوده است.

رشد20 درصدی پیوند كلیه در ایران
سلامت نیوز: رییس انجمن خیریه حمایت از بیماران كلیوی كشور از رشد 20 درصدی آمار پیوند كلیه در ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، مصطفی قاسمی صبح امروز و در دومین روز هفته حمایت از بیماران كلیوی (23 - 30 آبان ماه) در دیدار با جمعی از بیماران دیالیزی و نیكوكاران در كلینیك شفا وابسته به انجمن ضمن اعلام این مطلب گفت: خوشبختانه با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر علمی، پزشكی و توانمندی‌های جامعه پزشكی كشور در سال 88، بیشتر از 2100 نفر از بیماران دیالیزی كشور در مراكز داخل كشور تحت عمل جراحی پیوند كلیه قرار گرفتند كه این آمار، ایران را در میان 10 كشور برتر دنیا در زمینه پیوند كلیه قرار داده است.

رییس انجمن خیریه حمایت از بیماران كلیوی كشور با بیان اینكه آمار پیوند كلیه سال گذشته نسبت به سال87 حدود 20 درصد افزایش داشته است، تصریح كرد: پزشكان و متخصصان ایرانی كلیه امروز از نام آورترین پزشكان دنیا هستند چرا كه طی سالهای اخیر سخت‌ترین و پیچیده‌ترین درمان‌های بیماران كلیوی به ویژه عمل جراحی مختلف از سوی متخصصان ایرانی صورت گرفته كه در دنیا خیره كننده بوده است.

وی در ادامه افزود: در شش ماهه نخست امسال نیز حدود 800 نفر از بیماران دیالیزی كشور تحت عمل جراحی پیوند كلیه قرار گرفته‌اند كه بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود این آمار در پایان سال به بیش از 2100 نفر برسد.

قاسمی در پایان با اعلام اینكه شعار امسال هفته حمایت از بیماران كلیوی كلیه سالم مساوی با قلب سالم است خاطرنشان كرد: در این هفته تلاش می‌شود با اطلاع رسانی گسترده به مردم كشور نسبت به عوارض مصرف نمك زیاد، افزایش وزن، اهمیت رعایت رژیم غذایی مناسب، بررسی دوره‌ای وضعیت فشار و قند خون و توجه ویژه و جدی به ورزش روزانه آموزش‌ها و توصیه‌های لازم ارایه شود.

گفتنی است، در حال حاضر بیش از 150 مركز و دفتر وابسته به انجمن خیریه حمایت از بیماران كلیوی در سراسر كشور در حال ارایه خدمات مختلف به بیماران تحت پوشش هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha