چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 212158

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف دوز پایینی از آسپرین می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان با مصرف آسپرین

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف دوز پایینی از آسپرین می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی مشخص شد مصرف دوز پایینی از آسپرین حداقل سه بار در هفته خطر ابتلا به سرطان پستان را تا حدود ۲۰ درصد در زنان کاهش می‌دهد.

محققان در مطالعات پیشین دریافته بودند که احتمال دارد بین مصرف روزانه آسپرین و کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان ارتباط وجود داشته باشد.

متخصصان علوم پزشکی در آمریکا در این باره اظهار داشتند: پیش از این در مطالعات محدودی تاثیر مصرف آسپرین بر خطر ابتلا به زیرشاخه‌های سرطان پستان بررسی شده و معلوم نبود که آیا مصرف دوز پایین آسپرین فرد را در برابر ابتلا به این سرطان حفظ می‌کند یا خیر؟ به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا به طور دقیق‌تر تاثیر مصرف دوز پایین این دارو بر کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان و همچنین زیرشاخه‌های آن مورد ارزیابی شود.

در این آزمایش‌ها متخصصان آمریکایی به بررسی اطلاعات ۵۷ هزار و ۱۶۴ زن پرداختند. این افراد از سال ۱۹۹۵ تحت کنترل بوده‌اند. در سال ۲۰۰۵ شرکت‌کنندگان پرسشنامه‌هایی را در مورد مصرف آسپرین و دیگر داروهای غیراستروئیدی ضدالتهابی پاسخ دادند.

در ژانویه ۲۰۱۳ میلادی ۱۴۵۷ زن دچار سرطان پستان تهاجمی شدند. محققان به طور کلی دریافتند زنانی که حداقل سه بار در هفته از دوز پایین آسپرین مصرف می‌کرده‌اند کمتر در معرض ابتلا به این سرطان بوده‌اند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان همچنین دریافتند بین مصرف دیگر داروهای غیراستروئیدی ضد التهابی و خطر ابتلا به سرطان پستان ارتباطی وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha