یک بیمار دیابتی لحظه به لحظه و ثانیه به ثانیه با بیماری خود زندگی می‌کند از این رو باید بداند در هر شرایط چگونه با بیماری خود مقابله کند از آنجایی که بیماران نمی‌توانند هر لحظه با پزشک خود در تماس باشند از این رو با ارائه آموزش‌های عمومی زندگی با دیابت می‌توان شرایط تطابق این افراد با بیماری‌شان را فراهم کرد.

بخش مشاوره آنلاین و پاسخگویی کلینیک مجازی دیابت راه اندازی شد
سلامت نیوز: رئیس کلینیک دیابت دانشگاه علوم پزشکی تهران از گسترش کلینیک مجازی دیابت خبر داد و گفت: بیماران با عضویت در سایت کلینیک می‌توانند علاوه بر دریافت آموزش‌های عمومی و مشاوره آنلاین با درج سوال خود تا 24 ساعت پاسخ آن را از سوی متخصصین کلینیک دریافت کنند.

به گزارش ایسنا دکتر محسن خوش نیت همزمان با روز جهانی دیابت با اعلام این خبر گفت: یک بیمار دیابتی لحظه به لحظه و ثانیه به ثانیه با بیماری خود زندگی می‌کند از این رو باید بداند در هر شرایط چگونه با بیماری خود مقابله کند از آنجایی که بیماران نمی‌توانند هر لحظه با پزشک خود در تماس باشند از این رو با ارائه آموزش‌های عمومی زندگی با دیابت می‌توان شرایط تطابق این افراد با بیماری‌شان را فراهم کرد.

این فوق تخصص غدد ادامه داد: بیماری ممکن است در لحظاتی از زندگی فرد تشدید شود که امکان دسترسی به پزشک نیز نباشد از این رو وجود یک کلینیک مجازی برای پاسخگویی به سوالات این بیماران تا حد زیادی سودمند خواهد بود.

وی تصریح کرد: كلینیك مجازی دیابت می‌تواند شرایط مناسب برای ارائه خدمات بهینه پزشكی را فراهم آورده و توصیه‌های پزشكی را با استفاده از اینترنت در دسترس بیماران و یا خانواده‌های آنها قرار دهد. همچنین یکی از مشخص‌ترین نتایج عضویت در این کلینیک ارائه پرونده پزشکی بیمار به هر پزشک در هر مرکز پزشکی دنیا است به این معنی که بیماری که در کلینیک مجازی عضو شده و در هر مکان و زمانی امکان ارائه و استفاده از پرونده پزشکی اش را دارد.

دکتر خوش نیت در پایان خاطرنشان کرد: بیماران دیابتی و یا افرادی که در خانواده خود فرد دیابتی دارند با عضویت در این کلینیک مجازی به نشانی الکترونیکی htt://emri.tums.as.ir می توانند از خدمات آن از جمله آموزش‌های عمومی، مشاوره آنلاین خدمات پزشکی و پرسش و پاسخ استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احسان ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    4 0
    یک ماهی میشود که زود به زود اسهال میشوم و هر بار با مصرف سرم داروهای گیاهی و پزشکی فقط دو روز به حالت عادی بر میگردم بعد دو روز دوباره اسهال میشوم لطفا علت و درمان اسهال زود به زود را بگید . مرسی ممنون از سایتتون
  • علیرضا ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    3 1
    سلام در باره تغییر دوز انسولین سوال داشتم ایا میتوانم در صورت لزوم برای مدت چند روز دوز انسولین لانتوس را بالا ببریم - بیمار ما بعد از یک شوک هیپوگلیسمی مدتی است که قند خونش عموما بالا و حدود 300-350 است با توجه به تجربه میدانم که در اینده نزدیک دوباره درست میشود ولی با توجه به دسترسی نداشتن به پزشگ ایشان میخواستم بدانم ایا میتوانیم دوز انسولین لانتوس ایشان را از 26 واحد به 30 افزایش دهیم ؟ ممنون
  • ناهید ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    3 2
    سلام خسته نباشید .من هرازگاهی چند بار دستهام وانگشت پاهام مور مور میشه وگزگز میکنه.میخواستم ببینم نشانه دیابت هست؟ در ضمن دوماهه که بعضی وقتها طرف چپ ران چپم خیلی کمی باد میکنه. ووقتی به اون طرف دست میزنم یا دراز میکشم احساس دردمیکنم . ممنون میشم زودجواب بدید.
  • یاسمن ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    4 0
    سلام وقتتون بخیر ۱۰ اسفند شب: ۱۴۷ ۱۱اسفند ناشتا: ۹۵ ۲۰فروردین: ۱۱۵ ۳۰ فروردین: ۱۲۷ ۳اردیبهشت: ۱۲۰ ۱۰ اردیبهشت: ۱۱۸ ۱۸اردیبهشت: ۱۲۰ این نتیجه اندازه گیری قندخون ناشتا با دستگاه توی خونه هست میخواستم منو راهنمایی کنید که باید چیکار کنم درضمن من قبلا شیرینی خیلی زیاد بیش از اندازه مصرف میکردم ولی الان یک ماهه شیرینی هارو حذف کردم و فقط همون برنج و نون فقط مونده
  • شیرین ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    0 0
    سلام خسته نباشین//من ۱۹سالمه و و صبح ناشتا که قندم رو کرفتم ۵۲ بود و بعد از صبحانه و میوه ۵۶//۹۷کیلوام و ۱۶۳ قدمه(نمیدونم چرا انقدر قندم پایینه باید چیکار کنم)(فشارمم همیشه ۱۰به روی۶هست(دستگاه ها هم مشکلی ندارن چون قند مادربزرگمو۱۲۴ نشون میده ودرسته)،،،من که قند و شکر هم زیاد استفاده میکنم و فکر میکردم قند خونی میشم اما عجیبه برام با اینکه سابقه دیابت داریم ولی انقد قندم پایینه
  • محمد هاشمی ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    سلام. من بالای 12 ساله انسولین مصرف میکنم و 33 سال دارم. با توجه به این که سبوس باعث کاهش قند خون میشه و توصیه میشه به افراد دیابتی. من هر بار که نون سبوس دار مصرف میکنم بلافاصله به طور وحشتناکی قند خونم بالا میره. سوالم اینه که چه چیزی باعث این اتفاق شده؟
  • علیرضاصلحی ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    باسلام جناب دکترمن دیابت نوع دو هستم وپنجاه سالم هست قندناشتام ۱۷۰وبعددوساعت حدودا۲۰۰کمی بالا یاپایین هست مصرف داروم زیزیپمت ۵+۱۰۰۰وگلی زیتکس۶۰ وروپیکسون۲۰برای چربی صبح هرکدام یکی وظهرهاروپیکسون ۲۰ بازشبهاهمون مال قنداستفاده میکنم اکه مقدورهست داروی گلورپیاراخیلی تعریف میکنن قابل استفادکه من به پزشک مراجعه نکرده ازاین دارو امتحان وتست بگیرم یا حتما به پزشگ مراجعه نمایم