رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: این سازمان ، حدود سه ماه است که به صورت پایلوت(آزمایشی) تعامل با بیمه‌ها برای اصلاح قراردادهای بیمه‌ای خدمات دفاتر مامایی را آغاز کرده است.

نظام پزشکی تعامل با بیمه‌ها برای اصلاح تعرفه مامایی را آغاز کرد

سلامت نیوز:  رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: این سازمان ، حدود سه ماه است که به صورت پایلوت(آزمایشی) تعامل با بیمه‌ها برای اصلاح قراردادهای بیمه‌ای خدمات دفاتر مامایی را آغاز کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا زالی روز چهارشنبه در مراسم روز جهانی ماما در دانشگاه علوم پزشکی تهران ابراز امیدواری کرد که اصلاح قراردادهای یادد شده در آینده شاهد در سطح ملی اجرا شود.


زالی گفت: اقتصاد دفاتر مامایی به شدت وابسته به حمایت بیمه‌هاست و اگر این موضوع انجام نشود ماماها آسیب می‌بینند؛ کما اینکه در زمان حاضر به دلیل نبود حمایت بیمه‌ای مناسب، برخی از ماماها آسیب پذیر شده‌اند.
رئیس سازمان نظام پزشکی در خصوص تعرفه های مامایی نیز گفت: ماماها چند سال است که خود، دارای دفاتر مستقل هستند و رشته مامایی از جمله رشته هایی است که فراز و نشیب تعرفه‌ها بیشترین آسیب را دیده است.یکی از تلاش‌های ما نیز در رشته مامایی این است که تعرفه‌ها اصلاح شود.


وی اظهار کرد: امروز دانش مامایی نقش جامع‌تر و فراگیرتری در حوزه بهداشت دارد به همین علت باید با نگاه حداکثری از ظرفیت‌های ماماها در نظام سلامت استفاده و بهره‌برداری شود.
زالی ادامه داد: یکی از مواردی که در رشته مامایی باید مورد توجه قرار گیرد، ارتقای این رشته است که در چند سال اخیر شاهد تلاش هایی در این خصوص بودیم اما این تلاش‌ها تاکنون کافی نبوده است و امیدواریم با همت و تلاش‌های مسئولان ذی ربط شاهد ارتقای این رشته و بهره‌وری بیشتر آن باشیم.


وی با اشاره به اینکه آخرین ویرایش شرح وظایف ماماها در سال 88 انجام شده است،گفت: نیاز است که شرح وظایف ماماها بازنگری شود البته با این نگاه که شامل مجموعه‌ای از آیین نامه‌ها باشد. این تدوین و بازنگری شروع شده است و در مراحل پایانی است.
رئیس سازمان نظام پزشکی مشکل دیگر در رشته مامایی را مالیات اعلام کرد و گفت: امروز در خصوص مالیات پرداختی توسط ماماها نیز شاهد رشد هستیم و تلاش می‌شود که توفیقی حاصل شود تا ماماها هم در زمره گروه‌هایی شود که بیشترین تخفیف مالیاتی برای آنها لحاظ می شود.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha