معاون فرهنگی سازمان نظام پرستاری گفت: موضوع استخدام پرستاران با دخالت شخص رئیس جمهوری قابل حل است و امیدواریم مشکل از این طریق مرتفع شود زیرا جامعه پرستاری کشور و اقعاً از این تصمیم دولت و مجلس ناراحت هستند.

به گزارش سلامت نیوز احمد نجاتیان در گفت و گو با خبرنگار نظام پرستاری اظهار کرد: اعضای شورای عالی نظام پرستاری به عنوان نمایندگان پرستاران در جلسه ای اضطراری با بررسی روند طرح استخدام 23 هزار پرستار و مسائل منجر به حذف آن در برنامه پنجم توسعه، نظرات پرستاران را درباره اتفاقات اخیر بیان کردند و در جمع بندی مذاکرات خود به این نتیجه رسیدند که سازمان نظام پرستاری باید باز هم از طریق مکاتبه و مذاکره با مسئولان این مسائل را پیگیری کند تا رفع مشکل استخدام پرستاران و اجرای قانون ارتقای بهره وری را شاهد باشیم.

 وی افزود: اعضای شورای عالی نظام پرستاری مهلت 20 روزه ای را به مسئولان سازمان دادند تا در صورت عدم تحقق خواسته‌های به‌ حق پرستاران در خصوص اجرای قانون ارتقاء بهره‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت تا زمان مقرر، ساز و كارهای قانونی دیگری را برای وصول نتیجه در چهارچوب منافع كلی کشور پیش‌بینی و اجرا کنند.

نجاتیان با اشاره به دستور صریح رئیس جمهوری در روز پرستار امسال افزود: در جلسه شورای عالی نظام پرستاری مطرح شد که با وجود گذشت 7 ماه از دستور شفاف رئیس جمهوری در خصوص استخدام 23 هزار پرستار برای اجرای قانون ارتقای بهره وری نیروهای بالینی نظام سلامت و مکاتباتی که برای دیدار با رئیس جمهور و وزیر بهداشت انجام داده ایم اما متأسفانه تاکنون هیچ گونه پاسخی را دریافت نکرده ایم.  

وی تصریح کرد: در زمان حاضر اعتراض های پرستاران سراسر کشور را شاهد هستیم به طوری که حتی نمایندگان پرستاران مراکز درمانی شهر تهران با حضور در سازمان نظام پرستاری با جدیت از مسئولان نظام پرستاری خواستند که راههای دیگری به غیر از مکاتبه را برای حل مسئله مانند روش های پیگیری مطالبات خود در سال 83 را پیش بینی کنند.

معاون فرهنگی سازمان نظام پرستاری با اظهار امیدواری از حل مشکل استخدام پرستاران طی 20 روز آینده، خاطرنشان کرد: البته سازمان نظام پرستاری در نظر دارد پس از اتمام 20 روز در صورت حل نشدن این مشکلات ساز و كارهای قانونی دیگری را پیش بینی و اجرا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha