رییس آکادمی جراحان اعصاب و استخوان و انجمن بین‌المللی جراحان آمریکا آلودگی روز یکشنبه هوای شهرها را عامل اصلی گسترش بیماری‌هایی نظیر ام.اس و امراض قلبی و تنفسی در کشور عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، پروفسور کاظم فتحی رییس آکادمی جراحان اعصاب و استخوان آمریکا که در سال 2001 به عنوان رییس انجمن بین‌المللی جراحان در آمریکا انتخاب شده است، در حال حاضر استاد دانشگاه «نوادا» و رییس بخش جراحی اعصاب چند بیمارستان شهر «لاسوگاس» و همچنین سردبیر ژورنال بین‌المللی جراحی عمومی و مجله آکادمی جراحان اعصاب و استخوان آمریکا و چهار نشریه فارسی انگلیسی است.
پرفسور فتحی علاوه بر انتشار حدود 800 مقاله علمی در زمینه جراحی، به دلیل اختراع نخستین شنت مورد استفاده در درمان سکته‌های مغزی که به نام ایشان نامگذاری شده و همچنین داروی معروف اسکلکسین (Skelaxin) که برای نرم کردن عضلات و درمان بیماری‌های نظیر MS کاربرد دارد از شهرت و اعتبار ویژه‌ای در جامعه پزشکی جهان برخوردار است. این جراح برجسته ایرانی همچنین برای نخستین بار چهار عارضه مغز و اعصاب از جمله سالکومای مهره اول گردن و غده ایدز در مغز را گزارش کرده است. وی در حال حاضر نزدیک به سه دهه است که در دانشگاه «نوادا» در شهر «لاسوگاس» حضور دارد و به عنوان استاد جراحی اعصاب ، رییس بخش جراحی اعصاب چهار بیمارستان و از حدود 15 سال پیش به عنوان رییس آکادمی جراحان اعصاب و استخوان آمریکا (AANOS) فعالیت دارد.

وی در سال 2001 به عنوان رییس کالج جراحان جهان (ICS) در آمریکا انتخاب شد و هم اکنون سردبیر دو مجله انگلیسی ــ ژورنال بین‌المللی جراحی (International Surgery Journal) و مجله آکادمی جراحان اعصاب و استخوان آمریکا (The Journal of Neurological and Orthopaedic Medicine and Surgery) ـ و چهار مجله فارسی انگلیسی می باشد. این استاد و جراح برجسته ایرانی طی سال‌ها فعالیتش، عناوین و افتخارات علمی متعدد دیگری نظیر "مرد سال"، "پزشک سال"، "پزشک سال لاسوگاس" و ریاست انجمن‌های علمی و پزشکی سراسری و منطقه‌یی متعددی از جمله ریاست پزشکان نوادا را در آمریکا برعهده داشته است. فتحی خاطرنشان کرد: "در طول این سال‌ها به اخذ چهار PhD در رشته‌های مختلف و هفت بورد از جمله بورد طب قانونی آمریکا نایل شدم که در حکم مجوز وکالت است.
نکته جالب توجه درباره پرفسور فتحی این است که وی علاوه بر آثار متعدد نظم و نثر فارسی به دلیل اشعاری که به زبان انگلیسی سروده، جایزه شعر سال آمریکا را نیز دریافت کرده است.
 وی همچنین علاوه بر تحقیقات برجسته علمی و ادبی به دلیل تلاش‌های بشر دوستانه و خدمت به بیماران و آسیب‌دیدگان سوانح طبیعی در جهان نیز چهره‌ای کاملا شناخته شده است که دریافت 42 مدال در سوانح مختلف نمودهای کوچکی از سال‌ها تلاش و خدمت این پزشک متعهد ایرانی است. گفتنی است این دانشمند ایرانی که سازنده داروی معروف اسکلکسی"(Skelaxin) نیز است در مدت اقامت محدودش در ایران به طور رایگان به طبابت افراد دارای بیماری های خاص و سرطان می پردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha