محققان هشدار داده اند که اگر کودکان نوپا زمان زیادی با تلفن همراه و یا تبلت بازی کنند، زبان باز کردن آنها به تاخیر می افتد.

بازی با تبلت سخن گفتن کودکان را به تاخیر می اندازد

سلامت نیوز:محققان هشدار داده اند که اگر کودکان نوپا زمان زیادی با تلفن همراه و یا تبلت بازی کنند، زبان باز کردن آنها به تاخیر می افتد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا  یک تحقیق جدید که در نشست سالانه انجمن علمی اطفال در سن فرانسیسکو ارائه شد، نشان می دهد که به ازای هر30 دقیقه در روز که کودک نوپا به یک صفحه نمایش دستی نگاه کند، احتمال به تاخیر افتادن سخن گفتن رسا در وی 50 درصد افزایش می یابد.
پژوهشگران در این تحقیق 894 کودک شش ماهه تا دو ساله را در یک دوره زمانی سه ساله در تورنتو بررسی کردند.


به گزارش روزنامه ایندیپندنت،20 درصد از این کودکان در سن 18 ماهگی، به گفته والدین آنها تقریبا 28 دقیقه در روز از یک دستگاه دستی اعم از گوشی همراه یا تبلت و یا هر وسیله مشابه دیگر استفاده می کردند.
محققان با استفاده از غربالگری متوجه شدند که هر چه زمان استفاده کودک از صفحه نمایش دستی بیشتر باشد، احتمال به تاخیر افتادن گفتار رسا در وی بیشتر است.
محققان همچنین به این نتیجه رسیدند که هر 30 دقیقه افزایش زمان استفاده از صفحه نمایش احتمال به تاخیر انداختن سخن گفتن رسا توسط کودک را 49 درصد افزایش می دهد.
این تحقیق ارتباط آشکار دیگری را میان مدت زمان استفاده از صفحه نمایش و سایر تاخیرهای ارتباطاتی از جملهدر تعامل اجتماعی و یا زبان بدن نشان نداد.


به هر حال، این مطالعه، رابطه علت و معلولی مستقیمی را ثابت نمی کند و محققان خواستار انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه شدند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha