به عقیده ی پژوهشگران، صحبت کردن با کودکان درباره ی مفاهیم اعداد می تواند به موفقیت آنان در ریاضی در اینده ی تحصیلی‌شان بیافزاید.

به گزارش سلامت نیوز کودکانی که والدین آن ها بیشتر از دیگران با آن ها در مورد اعداد حرف می زنند، استعداد بیشتری در یادگیری قانون اعداد اصلی (اندازه ی یک مجموعه از اشیاء با آخرین عدد حاصل از شمارش آن اشیاء تعیین می شود ) نشان می‌دهند.
در این مطالعه، پژوهشگران رفتار میان تعدادی از والدین و کودکان پیش از ورود به مدرسه را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و رابطه‌ای بین محتوای مکالمات والدین با فرزندانشان با پیشرفت آینده‌ی آن ها در مدرسه یافتند.
به گفته‌ی سوزان لوین، روانشناس و مدیر مطالعات در این زمینه در دانشگاه شیکاگو؛ زمانی که کودکان به مدرسه وارد شدند تفاوت های شخصی بین توانایی های ریاضیاتی آن ها بر اساس تست های استاندارد مشاهده شد. به عقیده ی وی توانایی یک فرد در ریاضی در شروع دوره ی تحصیلی نوید دهنده ی موفقیت در آینده ی تحصیلی اوست. بنابر این بر اساس یافته های جدید به والدین توصیه می شود تا بیشتر در مورد مفاهیم اعداد با فرزندانشان صحبت کنند که به پیشرفت فرزندانشان منجر می شود.
گروه ترجمه سلامت نیوز : امیر کفاش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha