معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: از جمله راهکارهای عملیاتی مقابله با قاچاق در حوزه فرآورده های سلامت، فرهنگ سازی در جهت مصرف کالاهای داخلی و حمایت از تولید ملی است.

اولویت سازمان غذا و دارو در مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت

سلامت نیوز:معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: از جمله راهکارهای عملیاتی مقابله با قاچاق در حوزه فرآورده های سلامت، فرهنگ سازی در جهت مصرف کالاهای داخلی و حمایت از تولید ملی است.

به گزارش سلامت نوز به نقل از  مهر، دکتر رسول دیناروند با بیان اینکه همزمان با تسهیل فرآیندهای اجرایی و الکترونیکی صدور مجوزهای قانونی ورود کالا برای متقاضیان که با صرف کمترین زمان ممکن در سازمان غذا و دارو در حال انجام است، افزود: امیدواریم در سال ۱۳۹۶ با هماهنگی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و ادارات ستادی سازمان غذا و دارو و سایر دستگاه های نظارتی و مراجع انتظامی و قضائی با بهره گیری هرچه بیشتر از سامانه رهگیری و کنترل اصالت و سلامت کالا، کمک شایان و قابل توجهی به شفاف سازی امور جاری در حوزه های غذا و دارو صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به نقش موثر رهگیری مواد و فرآورده های دارویی و مکمل، خوراکی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، ملزومات پزشکی و تجهیزات پزشکی که به کالاهای حوزه سلامت مشهور شده اند، گفت: استفاده از سامانه های مستقر در دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی، بازرسی و نظارت های میدانی شدت یافته و برخورد سختگیرانه و قاطع با متخلفین موثر و مثمر ثمر واقع گردد.

دیناروند با تاکید بر اینکه بسیاری از کالاهای قاچاق در حوزه سلامت، تقلبی نیز هستند، تصریح کرد: مبارزه با قاچاق سازمان یافته کالاهای سلامت در اولویت برنامه های جاری سازمان غذا و دارو است اما هرگز نباید از این غافل بود که یکی از راهکارهای عملیاتی مقابله با قاچاق در این حوزه فرهنگ سازی در جهت مصرف کالاهای سلامت داخلی و حمایت از تولید ملی است.

وی خاطر نشان کرد: باید تمامی عوامل اصلی شکل گیری قاچاق سازمان یافته شناسایی شده و مبارزه همه جانبه با عناصر اصلی قاچاق در دستور کار قرار گیرد به همین مناسبت با توجه به اهمیت اصل قانون مداری در تمامی امور، آشنایی با احکام قانونی مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا بویژه درحوزه کالاهای سلامت محور ضرورت اجتناب ناپذیری  است که متولیان این حوزه باید نسبت به فراگیری آن اهتمام ورزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha