بیماری راشیتیسم یا نرمی استخوان كه یك بیماری مربوط به قرن هفدهم است، پس از 80 سال دوباره در انگلیس سر برآورده و پزشكان ادعا ‌كرده‌اند كه بازگشت این بیماری نتیجه الگوی زندگی مدرن است.

این بیماری ناشی از كاهش شدید ویتامین D در بدن است.

پزشكان انگلیسی می‌گویند: به نظر می‌رسد كه استفاده زیاد و افراطی از كرم‌های ضد آفتاب، بازی كردن مداوم كودكان با رایانه‌ و تماشای تلویزیون به جای قرار گرفتن در فضای آزاد و نیز رژیم غذای نامناسب، عوامل اصلی ظهور مجدد بیماری راشیتیسم هستند.

به گزارش روزنامه‌ تلگراف چاپ لندن، این پزشكان تاكید كردند: در حال حاضر كودكان در هر طبقه اجتماعی و از تمام اقشار جامعه ممكن است به این بیماری مبتلا شوند و این بار بیماری راشیتیسم فقط به خانواده‌های فقیر و بی‌بضاعت محدود نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، نیكلاس كلارك ـ پروفسور جراحی ارتوپدی اطفال در دانشگاه سوتامپتون و دستیارش دكتر جوستین دیوس اخیرا روی 200 كودك مبتلا به مشكلات استخوانی مطالعه كرده و به این نتایج دست یافته‌اند.

كلارك تاكید كرد: بسیاری از این كودكان دچار كمبود شدید ویتامین D بودند و نیاز به درمان داشتند. وجود این ویتامین برای جذب كلسیم ضروری است كه حاصل آن تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha