دبیر علمی سی و سومین کنگره رادیولوژی ایران با اشاره به اقدامات رادیولوژیست‌ها در کمک به بیماران مبتلا به زوال عقل و سکته های مغزی گفت: جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه تصویربرداری در سی و سومین کنگره رادیولوژی ارائه می‌شود.

ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه تصویربرداری

سلامت نیوز:دبیر علمی سی و سومین کنگره رادیولوژی ایران با اشاره به اقدامات رادیولوژیست‌ها در کمک به بیماران مبتلا به زوال عقل و سکته های مغزی گفت: جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه تصویربرداری در سی و سومین کنگره رادیولوژی ارائه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، امیر رضا رادمرد در ارتباط با برگزاری سی و سومین کنگره بین المللی رادیولوژی  ایران اظهار داشت: در این کنگره 25 تا 30 مهمان خارجی حضور دارند و 3 موضوع  اصلی در این حوزه مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: این 3 موضوع اصلی به ترتیب تصویربرداری سیستم عصبی و مداخله ای اعصاب، تصویربرداری سیستم عضلانی- اسکلتی و تصویربرداری زنان شامل تصویربرداری پستان، بارداری و ژنیکولوژی است.

دبیر علمی سی و سومین کنگره رادیولوژی ایران ادامه داد: ارائه تازه های علمی و جدیدترین دستاوردها در حوزه رادیولوژی و ارتقا دانش همکاران و تبادل تجربیات و اطلاعات میان صاحبنظران و شرکت کنندگان از اهداف برگزاری این کنگره است.

وی عنوان کرد: رادیولوژیست هایی نیز که در مناطق محروم و دورافتاده کشور مشغولند با شرکت در این کنگره قادر خواهند بود تا با بروز کردن دانش خود به ارایه هرچه بهتر خدمات بپردازند.

رادمرد ادامه داد: انتخاب 3 موضوع اصلی برای بحث در کنگره به دلیل دغدغه هایی بوده که در این زمینه در جامعه رادیولوژی وجود داشته است. به طور مثال افزایش امید به زندگی در ایران ناشی از ارتقا سطح خدمات پزشکی، موجب طولانی تر شدن عمر هموطنان شده درنتیجه با افزایش بروز بیماری هایی نظیر زوال عقل (آلزایمر، پارکینسون و ... )و یا سکته های مغزی مواجه شده ایم. بر این اساس رادیولوژیستها دانش خود در زمینه آخرین یافته های تشخیصی و یا مداخله ای درمانی در اینگونه بیماری‌های سیستم عصبی را باید تا حدالمکان ارتقا بخشند.

وی گفت:  تصویربرداری در حیطه سیستم عضلانی- اسکلتی نیز در دنیا یکی از پرطرفدارترین شاخه های فوق تخصصی رادیولوژی محسوب گشته و در این کنگره نیز به عنوان یکی از موضوعات اصلی مدنظر قرار گرفته است؛ این رشته در کشور ما از جنبه دیگری نیز حایز اهمیت مضاعف است چراکه آمار تصادفات و حوادث در ایران بالاست به طوری که ما سالانه حدود 28 هزار کشته در تصادفات جاده ای و چیزی بیش از ده برابر آن یعنی سیصدهزار مورد مصدوم داریم . لذا دانش رادیولوژِیست در حوزه فوق تخصصی تصویربرداری سیستم عضلانی- اسکلتی می تواند نقش موثری در جهت تشخیص صحیح آسیب‌های اندام‌ها و ستون فقرات داشته و بیش از پیش به بهبود مصدومین کمک کند.

رادمرد با بیان اینکه آمار ابتلا به سرطان پستان در ایران روبه افزایش بوده و میانگین سن ابتلا به این بیماری در ایران 10 سال پایین تر از میانگین جهانی است، گفت: نتایج آخرین مطالعات نشان می دهند که سرطان پستان در کشور ما در طی سالیان اخیر در مراحل ابتدایی تری تشخیص داده می شوند که بخشی از این موضوع به علت افزایش آگاهی در جامعه و نیز ارتقا دانش رادیولوژیست  ها در این حیطه است، بنابراین یافتن توده های کوچک سرطانی در پستان در حین غربالگری که می تواند پیش آگهی بهتری را برای بیمار رقم بزند، نیازمند دانش و نیز دقت بیشتر رادیولوژیست‌هایی است که در حیطه فوق تخصصی تصویربرداری پستان فعالیت می‌کنند.

وی گفت: بروز شدن دانش رادیولوژیست ها در تصویربرداری پستان و آشنا شدن آنها با تکنیک های جدیدی نظیر ام آر آی، توموسنتزیس و یا الاستوگرافی از موضوعات مهمی است که دراین کنگره مورد توجه خاص قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha