سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 21244

عضو كمیته علمی دومین كنگره خاورمیانه‌ای راینولوژی و جراحی پلاستیك صورت با تاكید بر لزوم گسترش انجام جراحی‌های آندوسكوپیك در كشور گفت: لازم است پرداخت هزینه‌های مربوط به استفاده از تجهیزات پیشرفته در جراحی‌ها در سازمان‌های بیمه‌گر بازبینی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سرویس بهداشت و درمان ایسنا، دكتر سیدعلی صفوی نایینی عضو كمیته علمی انجمن تحقیقات راینولوژی با اشاره به جراحی‌های اندوسكوپیك در درمان تومورهای بینی، سینوس و قاعده جمجمه گفت: در جراحی‌های اندوسكوپیك از ابزار و تجهیزات ظریف به منظور عبور از راه‌های هوایی بدن برای انجام اقدامات تشخیصی – درمانی به صورتی دقیق استفاده می‌شود. انجام جراحی‌ها به این روش سریع‌تر خواهد بود و در عین حال عوارض و دوره نقاهت كوتاه‌تری را به دنبال دارد.

به گفته وی، جراحی‌های اندوسكوپیك در برداشتن تومورهای بینی و سینوس‌ها، درمان برخی شكستگی‌های صورت بدون ایجاد برش در پوست، درمان انسداد مجاری اشكی ناشی از عفونت‌های مزمن یا مصدومیت ناشی از ضربه به صورت با مشاركت چشم پزشك و به صورت تیمی كاربرد دارد. همچنین این جراحی‌ها در برداشتن برخی تومورهای قاعده جمجمه، درمان صدمات وارد شده به جمجمه و مهره گردن بدون ایجاد برش و با همكاری جراح اعصاب بسیار كاربرد دارد.

وی با تاكید بر لزوم حمایت سازمان‌های بیمه‌گر از تجهیزات پیشرفته جراحی، ادامه داد: لازم است سازمان‌های بیمه‌گر در جهت تشویق مراكز درمانی به تهیه این تجهیزات و همچنین تشویق متخصصان در فراگیری دانش استفاده از این تجهیزات، حمایت‌های لازم را داشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی ادامه داد: در حال حاضر سازمان‌های بیمه‌گر در قبال اعمال جراحی به روش‌های درون بین (آندوسكوپیك) 20 درصد اضافه‌تر از هزینه جراحی‌های متداول می‌پردازند. این 20 درصد كفاف هزینه‌های سرسام آور جراحی‌های آندوسكوپیك را نمی‌دهد؛ بنابراین لازم است هزینه نگهداری این تجهیزات طوری لحاظ شود كه مراكز درمانی برای به كارگیری این تجهیزات داوطلب شوند.


این جراح سر و گردن گفت: در جراحی‌های اندوسكوپیك دوره نقاهت بیمار كوتاهتر، عوارض كمتر و بیمار در مدت كوتاهی ترخیص می‌شود. همچنین در این جراحی نسبت به جراحی‌های قدیمی‌تر، زیبایی چهره بیمار شرایط بهتری خواهد داشت.

به گفته وی، جراحی‌های آندوسكوپیك در حال حاضر در حدود پنج مركز دانشگاهی كشور انجام می‌شود. در دومین كنگره خاورمیانه‌ای راینولوژی و جراحی پلاستیك به منظور افزایش آگاهی و اطلاعات متخصصان كشور از صاحب نظران دنیا در این زمینه دعوت شده است.

گفتنی است، دومین كنگره خاورمیانه‌ای راینولوژی و جراحی پلاستیك صورت با حضور صاحبنظران برجسته ایران و دنیا با هدف ارائه جدیدترین روشهای جراحی پلاستیك صورت از 26 تا 28 آبان ماه در هتل المپیك برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha