به روایت یک پزشک جراح مغز، جراحی جمجمه که در بیمارستان های خصوصی 80 میلیون هزینه دارد و تا قبل از روحانی در بیمارستان های دولتی 14 میلیون هزینه داشت، امروز در دولت روحانی تنها 700 هزار تومان برای بیمار خرج دارد.

فیلم/برای آنان که می گویند روحانی چه کرد؟

سلامت نیوز: به روایت یک پزشک جراح مغز، جراحی جمجمه که در بیمارستان های خصوصی 80 میلیون هزینه دارد و تا قبل از روحانی در بیمارستان های دولتی 14 میلیون هزینه داشت، امروز در دولت روحانی تنها 700 هزار تومان برای بیمار خرج دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، این روزها، خیلی ها می پرسند "روحانی چه کرده است؟" ؛ در این باره سخن فراوان گفته شده است، از جمله کاهش سرعت رشد قیمت ها ، کنترل قیمت مسکن، خروج ایران از انزوا، بازگرداندن پول های بلوکه شدن ایران در خارج، آغاز ورود پرشمار توریست ها به کشور، افزایش سه برابری مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و ... .

اما در کنار همه این ها ، روحانی یک کار بزرگ و تاریخی برای ایرانیان انجام داده است و آن کاهش چشمگیر و باورنکردنی هزینه های درمان در بیمارستان های دولتی است.

زمانی رهبر انقلاب آرزو کرده بودند که به جایی برسیم که بیماران فقط درد بیماری داشته باشند و نه درد هزینه های سرسام آور.
امروز باید گفت که این آرزو که یک آرزوی انسانی است، برآورده شده است و هر کس با هر بیمه ای که دارد، می تواند در بیمارستان های دولتی، با صفر تا 7 درصد هزینه کل درمان، سنگین ترین اعمال جراحی و اقدامات درمانی را انجام دهد.

تا قبل از دولت روحانی، اگر می خواستید در بیمارستان دولتی بستری شوید، لیستی از اقلام مورد نیاز مانند داروها و اقلام خاصی مانند باتری قلب به شما می دادند و شما مجبور بودید آنها را از بازار آزاد تهیه کنید(با هر قیمت و کیفیتی) و به بیمارستان تحویل دهید.
اما بعد از روی کار آمدن روحانی، دستور داده شد که اولا بیمارستان ها موظف اند همه اقلام را با کیفیت استاندارد، خودشان تهیه کنند و حق ندارند حتی تهیه یک نخ بخیه را از بیمار یا همراهانش بخواهند.
ثانیاً بیمارستان ها، یا باید به طور رایگان اقدامات درمانی را انجام دهند یا طبق تعرفه، فقط تا 7 درصد را دریافت کنند. همین است که به روایت یک پزشک جراح مغز، جراحی جمجمه که در بیمارستان های خصوصی 80 میلیون هزینه دارد و تا قبل از روحانی در بیمارستان های دولتی 14 میلیون هزینه داشت، امروز در دولت روحانی تنها 700 هزار تومان برای بیمار خرج دارد.

این فیلم را ببینید و از زبان خود بیماران بشنوید که درست در همین لحظه وضعیت بیماران چگونه است و قیمت ها چه تفاوتی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
    6 3
    روحانی که این همه دم از قشر فقیر و مستضعف میزنه بهش قسم بدین تا حالا اسم بشاگرد به گوشش خورده....میخوام بگم آقای روحانی خدا ازت نگزره که یه زره هم بفکر ما نیستی خدا با شمر و یزید مشهورت کنه