رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از ادامه عملیات آوار برداری معدن زغال سنگ آزادشهر خبر داد و گفت: تاکنون 22 پیکر معدن‌کاران حادثه‌دیده از معدن یورت کشف و خارج شده است، براساس اطلاعات به دست آمده 13 نفر از معدن‌کاران دیگر نیز در معدن محبوس‌اند و عملیات نجات آنها در حال انجام است اما متاسفانه زنده بودن آنان ضعیف به نظر می‌رسد.

13 نفر از معدن‌کاران هنوز در معدن محبوس‌اند

سلامت نیوز:رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از ادامه عملیات آوار برداری معدن زغال سنگ آزادشهر خبر داد و گفت: تاکنون 22 پیکر معدن‌کاران حادثه‌دیده از معدن یورت کشف و خارج شده است، براساس اطلاعات به دست آمده 13 نفر از معدن‌کاران دیگر نیز در معدن محبوس‌اند و عملیات نجات آنها در حال انجام است اما متاسفانه زنده بودن آنان ضعیف به نظر می‌رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با حضور در محل معدن یورت آزادشهر درباره آخرین جزئیات این اظهار کرد: سه نقطه از تونل معدن باید مورد آواربرداری قرار گیرد که‌ البته آواربرداری از بخش اول آن به پایان رسیده، معدن کاران و نیروهای امدادی نیز در حال مرحله دوم آواربرداری هستند و به صورت شبانه‌ روزی و بی وقفه به این کار ادامه می‌دهند اما متاسفانه علی رغم وجود تجهیزات و امکانات مناسب فعالیت نیروهای امدادی به سختی و کندی پیش می‌رود.

وی به حضور نیروهای داوطلب متخصصان معدن و کارشناسان اشاره کرد و گفت: به محض وقوع این حادثه، معدن‌کاران استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، سمنان، مازندران و آذربایجان به محل حادثه عزیمت کردند و به آواربرداری و نجات حادثه‌دیدگان پرداختند.

نجار تصریح کرد: هم اکنون هیچ کمبود امکاناتی برای آوار برداری و کمک به محبوس شدگان وجود ندارد و متناسب با نیاز و درخواست امکانات وارد منطقه می‌شود.

نجار ادامه داد: تاکنون 22 پیکر معدن‌کاران حادثه‌دیده از معدن یورت کشف و خارج شده است، براساس اطلاعات به دست آمده 13 نفر از معدن‌کاران دیگر نیز در معدن محبوس‌اند و عملیات نجات آنها در حال انجام است اما متاسفانه زنده بودن آنان ضعیف به نظر می‌رسد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: علت اصلی وقوع این حادثه از سوی متخصصان معدن و کارشناسان مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت، در زمان کنونی بر موضوع امدادرسانی و نجات کارگران محبوس تمرکز کرده‌ایم و پس از اتمام این بخش از عملیات به موضوع بررسی علت حادثه می‌پردازیم.

وی درباره زمان اتمام عملیات آواربرداری و کشف سایر معدن‌کاران گفت: پیش‌روی کار آواربرداری بسیار محدود است و نمی‌توان زمان دقیقی را برای پایان عملیات اعلام کرد؛ هم اکنون معدن‌کاران و امدادگران به صورت شیفتی و بدون هرگونه تعطیلی مشغول آواربرداری و یافتن حادثه‌دیدگان هستند.

 معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر ظهر روز چهارشنبه 13 اردیبهشت دچار حادثه شد، این حادثه کشته و مصدوم شدن شماری از هموطنان را به دنبال داشت به طوری که بیش از 80 کارگر مصدوم و پیکر 22 نفر از کارگران کشف و شناسایی شده است. عملیات آواربرداری برای نجات کارگرفتار در معدن نیز همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha