یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 212450

کارشناسان سلامت معتقدند که حرکات کششی می‌تواند درد پا را در مبتلایان به بیماری سرخرگ محیطی (Peripheral artery disease) به معنی تنگی عروق محیطی کاهش دهد.

تسکین درد بیماری عروقی در پاها با حرکات کششی

سلامت نیوز:کارشناسان سلامت معتقدند که حرکات کششی می‌تواند درد پا را در مبتلایان به بیماری سرخرگ محیطی (Peripheral artery disease) به معنی تنگی عروق محیطی کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، متخصصان علوم پزشکی دانشگاه فلوریدا در یک مطالعه دریافتند حرکات کششی می‌تواند جریان خون را افزایش داده و در نتیجه درد پا را در افراد مبتلا به بیماری سرخرگ محیطی کاهش دهد.

"جودی مولر دلپ" نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه دولتی فلوریدا گفت: این روش ایمن است و می‌توان به راحتی آن را در خانه انجام داد. همچنین حرکات کششی طاقت و توان فرد را برای پیاده‌روی افزایش می‌دهد.

بیش از هشت میلیون نفر در آمریکا به بیماری سرخرگ محیطی مبتلا هستند و از علائم شایع آن گرفتگی دردناک عضلات در ناحیه لگن،‌ ران، هنگام راه رفتن، ورزش کردن و بالا رفتن از پله است. همچنین اغلب احساس درد با توقف ورزش کردن از بین می‌رود.

به گزارش هلث دی نیوز، در این بررسی ۱۳ فرد مبتلا به بیماری سرخرگ محیطی برای مدت ۳۰ دقیقه در روز حرکات کششی را در ناحیه ساق پا انجام دادند که پس از یک ماه مشاهده شد جریان خون در این افراد بهبود یافته، دچار درد کمتری شدند و می‌توانستند در مدت شش دقیقه مسافت بیشتری راه بروند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha