مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو نسبت به وجود شیشه در داروهای گیاهی لاغری دست ساز در عطاری‌های غیرمجاز هشدار داد.

هشدار! وجود شیشه در داروهای لاغری دست ساز

سلامت نیوز:مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو نسبت به وجود شیشه در داروهای گیاهی لاغری دست ساز در عطاری‌های غیرمجاز هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیرحسین جمشیدی در خصوص مشاهده شیشه در برخی داروهای گیاهی اظهار داشت: سازمان غذا و دارو تمام داروهای گیاهی عرضه شده در مراکز معتبر را نظارت می‌کند، کار میدانی انجام می‌دهد و این فرآورده‌ها را آزمایش می‌کند، اما مساله این است که داروهای گیاهی دست ساز از سوی برخی افراد غیرکارشناس و سودجو در عطاری‌های غیرمجاز عرضه می‌شود.
 
وی افزود: فرآورده‌های دست‌ساز گیاهی متاسفانه در برخی مراکز مانند عطاری‌های غیرمجاز وجود دارد و ممکن است در این فرآورده‌ها، مشتقات آمفتامین (ماده محرک) نیز وجود داشته باشد.
 
مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تصریح کرد: آمفتامین‌ها عوارض زیادی دارند و یکی از عوارض جانبی آن‌ها لاغری است، اما هزار جا را خراب می‌کنند و در کنار آن لاغری هم ایجاد می‌کنند؛ مشتقات آمفتامین اصلا قابل دارو شدن نیستند.
 
جمشیدی گفت: در هر صورت مواردی از وجود مشتقات آمفتامین در داروهای گیاهی دست ساز غیرمجاز مشاهده شده و مواردی به دادگاه معرفی شدند؛ این موارد بیشتر در مراکز غیرمجاز دیده می‌شود؛ مراکز مجاز ما برای ارائه داروهای گیاهی، فقط داروخانه است و به جز داروخانه مکانی برای عرضه آن‌ها نداریم.
 
گفتنی است؛ مصرف شیشه علاوه بر بروز اعتیاد، عوارض متعدد و جبران ناپذیری از جمله حالات خاص و نابهنجاری و رفتار پرخطر، افسردگی، تخریب سیستم‌های عصبی و مغزی و گاهی مرگ به همراه دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha