یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 212479

محققان در جریان مطالعه ای متوجه شدند که با استفاده از یک برچسب خاص پوستی می توان خطر مرگ پس از ابتلا به سکته مغزی را تا نصف کاهش داد.

کاهش خطر مرگ پس از سکته مغزی با استفاده از برچسب پوستی

سلامت نیوز:محققان در جریان مطالعه ای متوجه شدند که با استفاده از یک برچسب خاص پوستی می توان خطر مرگ پس از ابتلا به سکته مغزی را تا نصف کاهش داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، با این حال محققان دانشگاه ناتینگهام که این مطالعه را انجام داده اند، خاطر نشان کردند که کارایی این برچسب در صورتی است که از آن زود و در حین انتقال بیمار به بیمارستان استفاده شود.


این برچسب حاوی داروهایی است که فشار خون را پایین می آورد، رگ ها و شریان ها را شل می کند و به این ترتیب موجب تقویت جریان خون به مغز می شود.


به گزارش روزنامه دیلی میل،کارشناسان معتقدند که به کارگیری زودهنگام برچسب احتمال بقای بیمار دچار سکته مغزی را تقویت می کند و اثرات یک سکته مغزی را به اندازه چشمگیری کاهش می دهد.


محققان دانشگاه ناتینگهام در جریان یک مطالعه پایلوت متوجه شدند که خطر مرگ بیمارانی که امدادگران این برچسب پوستی را بر بازوی آنها زده بودند 16 درصد بود که این میزان کمتر از نصف 38 درصد میزان مرگ و میر در میان بیمارانی است که این برچسب به بازوی آنها زده نشده بود.


پروفسور فیلیپ بث از دانشگاه ناتینگهام که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: به اعتقاد ما با تقویت جریان خود در مغز بیماران مبتلا به سکته مغزی، می توان احتمال زنده ماندن و بهبود آنها را به اندازه چشمگیری تقویت کرد. این برچسب ما را قادر می سازد تا در عرض چند دقیقه جریان خون به مغز بیماران مبتلا به سکته مغزی را تقویت کنیم.


سکته مغزی زمانی بروز می کند که یک لخته خون شریانی را در مغز مسدود می کند و یا خونریزی در مغز ایجاد می شود و به این ترتیب جریان خون به مغز کاهش می یابد. در این هنگام درمان سریع برای بازسازی خون رسانی به مغز حیاتی است و این درمان شامل استفاده از داروهای ضدلخته و یا برداشت انسداد با استفاده از یک سیم و یا عمل جراحی می شود.


اما محققان دانشگاه ناتینگهام متوجه شدند که استعمال داروها از طریق پوست می تواند جریان خون به مغز بیمار را قبل از رسیدن وی به بیمارستان تقویت کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha