عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس با بحرانی خواندن وضعیت آلودگی خلیج فارس، گفت: حدود ۷۰۰ لیتر در ثانیه پساب های حاصل از فاضلاب های خانگی و صنعتی به خلیج فارس سرازیر می شود.

ورود روزانه ۶۰ میلیون لیتر پساب خانگی و صنعتی به خلیج فارس

سلامت نیوز:عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس با بحرانی خواندن وضعیت آلودگی خلیج فارس، گفت: حدود ۷۰۰ لیتر در ثانیه پساب های حاصل از فاضلاب های خانگی و صنعتی به خلیج فارس سرازیر می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،احمد مرادی ، با انتقاد از اینکه مهمترین معضل زیست محیطی خلیج فارس ورود فاضلاب‌های خانگی، شهری و صنعتی است، گفت: ورود فاضلاب نسل آبزیان خلیج فارس را در معرض تهدید قرار داده و معضلی جدی است به نحوی که اگر مدیریت نشود، آینده روشنی در انتظار این دریای استراتژیک نخواهد بود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه به دفعات نگرانی خود در رابطه با ورود فاضلاب به خلیج فارس را به  آبفای شهری، دولت و مجلس اعلام کرده ایم، افزود: حدود 700 لیتر در ثانیه پساب های حاصل از فاضلاب های خانگی و صنعتی به خلیج فارس سرازیر می شود که سلامت مردم را در معرض تهدید و از سویی حیات دریا را به خطر انداخته است.

نسل آبزیان خلیج فارس به دلیل آلودگی زیست محیطی در معرض خطر انقراض

وی با انتقاد از اینکه نسل آبزیان خلیج فارس به دلیل آلودگی زیست محیطی در معرض خطر انقراض قرار دارد، تصریح کرد: آلودگی زیست محیطی جاذبه های گردشگری دریا را کاهش داده و  می تواند یکی از دلایل وجود کشند سرخ که تهدیدی جدی برای آبزیان و مرجان های محسوب می شود، باشد.

می توان از پساب ها برای آبیاری فضای، کشاورزی و صنعت سبز بندرعباس استفاده کرد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه وزارت نیرو می تواند از پساب های حاصل از فاضلاب برای آبیاری فضای سبز، کشاورزی و صنعت بندرعباس استفاده کند، ادامه داد: متاسفانه پساب های تصفیه نشده راهی خلیج فارس شده در حالی که در ثانیه 200 الی 300 لیتر آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود و مردم با کمبود آب شرب مواجه هستند.

مرادی درباره برخی اظهارات مبنی بر اینکه استفاده از آب شیرین کن ها، شوری خلیج فارس را در پی داشته است، گفت استفاده از آب شیرین کن ها با مجوزهای لازم از سوی سازمان محیط زیست صورت گرفته و خطرات زیست محیطی مانند افزایش شوری آب را به همراه ندارد به گونه ای که با استفاده از آب شیرین کن ها آب را به برخی از استان ها نیز انتقال می دهیم؛ البته با توجه به خشکسالی 20 ساله، استفاده بی رویه از سفره های آب زیرزمینی و کاهش بارندگی در استان هرمزگان راهی جز استفاده از آب شیرین کن ها وجود ندارد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس دهم ادامه داد: علاوه بر این دستگاه‌ها و تجهیزاتی که در کشور مورد استفاده قرار می گیرد مورد تایید وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست بوده و کارشناسان در صورتی که به صورت بی رویه از آنها استفاده نشود بی خطر بودن آنها را تایید کرده اند.

تامین آب شرب و کشاورزی امارات از طریق استفاده از آب شیرین کن ها صورت می گیرد

با بیان اینکه امروزه تامین آب شرب کشور امارات از طریق استفاده از آب شیرین کن ها صورت می گیرد، گفت: این کشور با استفاده از آب شیرین کن ها آب مورد نیاز برای کشاورزی خود را نیز تامین می کند؛ اگر از آب شیرین کن ها به صورت بی رویه استفاده نشود هیچ گونه جای نگرانی برای حیات خلیج فارس وجود ندارد.

آلودگی نفتی سلامت مردم بندرعباس را تهدید می کند

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آلودگی نفتی، سلامت مردم بندرعباس، را تهدید می کند، تصریح کرد: آلایندگی پالایشگاهی مانند نفت ستاره خلیج فارس با وجودی که هنوز به طور کامل به بهره برداری نرسیده است مردم را آزار می دهد این در حالی است که عوارض آلایندگی صنایع نفتی نیز به مردم اختصاص داده نمی شود./


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha