روغن‌زیتون، کره حیوانی یا روغن آفتاب‌گردان؟ کدام یک برای بدن مفیدتر است؟ سال‌هاست که محققان بررسی‌های مختلفی را برای پاسخ دادن به این سوال انجام می‌دهند.

روغن‌زیتون، کره حیوانی یا روغن آفتاب‌گردان، کدام بهتر است؟

سلامت نیوز: روغن‌زیتون، کره حیوانی یا روغن آفتاب‌گردان؟ کدام یک برای بدن مفیدتر است؟ سال‌هاست که محققان بررسی‌های مختلفی را برای پاسخ دادن به این سوال انجام می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، آنها می‌گویند مصرف بسیاری از روغن‌ها به عروق آسیب می‌زند و احتمال ابتلا به مشکلات کبدی و بسیاری از بیماری‌های دیگر را بالا می‌برد.

در عین حال برخی از محققان معتقدند مصرف زیاد روغن‌هایی مثل زیتون و کنجد به سلامت بدن کمک می‌کند و می‌توان از این روغن‌ها به‌عنوان چاشنی سالمی برای درست کردن غذا و سالاد استفاده کرد.
اما پژوهشگران به‌تازگی ادعا کرده‌اند که مصرف زیاد این روغن‌های مفید هم می‌تواند بدن شما را در سراشیبی بیماری و پیری قرار دهد. روغن‌هایی مثل زیتون، کانونلا و کلزا گرچه حاوی اسیدهای چرب غیراشباع هستند، اما مصرف زیاد آنها برای افراد کم‌تحرک و کسانی که با ورزش بیگانه‌اند، زیان‌هایی را به همراه می‌آورد.

پژوهشگران با بررسی گروهی از مصرف‌کنندگان چربی‌های غیراشباع که تحرک زیادی نداشتند، دریافتند که مصرف بی‌رویه این روغن‌ها احتمال دچار شدن افراد به دیابت را بالا می‌برد و حتی خطر بروز افسردگی را در آنها بیشتر می‌کند.


با وجود این یافته‌ها، محققان می‌گویند حتی در صورتی که ورزشکار نیستید، بهتر است به جای روغن حیوانی، سراغ روغن‌های گیاهی که حجم چربی‌های اشباع‌شده در آنها بالا نیست بروید و البته در مصرف آنها تا جایی که می‌توانید صرفه‌جویی کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha