به همت سلامت نیوز و همراهی سلامت اندیشان در سال 92 پس از انتخاب آقای دکتر روحانی پویشی با عنوان یاری بیماران شروع به کار کرد

تغییرات ملموس حوزه سلامت از زبان مردم

سلامت نیوز:  *با سلام بنده بیمار دیابتی هستم همین دیروز رفتم که آمپول لانتوس رو تهیه کنم متاسفانه گفتن که از 18000 تومان شده 38000 تومان تو رو خدا به داد مردم برسید.

*خواهر من مدتی است به بیماری ام اس مبتلا شده . این ماه هزینه داروی او برای مدت 1 ماه یک میلیون و ششصد هزار تومان است. آیا پدر 75 ساله من می تواند به جز سایر هزینه های زندگی ، هر ماه این مبلغ را هم پرداخت کند ؟ این در حالی است که آمار این بیماری روزبه روز بیشتر می شود. لطفاً فکری به حال مبالغ این داروها بکنید.

*تو صف داروخانه 13 آبان بودم، یه پیرمرد جلوم بود، وقتی قسمت پذیرش به پیرمرد بنده خدا گفت که داروتو بیمه قبول نمیکنه ، قیمتش هم 900 هزار تومنه پیرمرده به من و بغلیم یه نگاهی کرد و گفت بهتره نیست بمیرم؟!البته دارویی که من میخواستم هم نداشت.

*سلام.همسر من بیماری ام اس دارد.به خاطر همین بیماری از کارش اخراج شده و دیگر بیمه نیست.در حال حاضر من خودم کار میکنم آن هم با درآمد واقعا پایین و بدون بیمه. با این شرایط چه امیدی میتوانیم به آینده داشته باشیم.من از رئیس جمهور منتخب عاجزانه درخواست کمک دارم.امیدوارم این پیام من به دست رئیس جمهور برسد.متشکرم.

این تنها بخش کوچکی از نامه های مردم به کمپین یاری بیماران در سال 92 است که در پی اعلام مسئولین وقت که با انکار کمبودهای دارویی گفتند اگر کمبودی وجود دارد مردم آن را اعلام کنند با عنوان یاری بیماران توسط سلامت نیوز  آغاز بکار کرد تا توجه منتخب مردم و در ادامه دولت مردان جدید  را به این مهم بیشتر جلب کند و مشکلات دارویی و افزایش بی رویه قیمت داروهای بیماران به ویژه بیماران صعب العلاج و بیماران خاص که عرصه زندگی را بر آنها تنگ کرد بیان دارد.

تا قبل از دولت یازدهم هیچ دولت و هیچ رئیس جمهوری نه تنها توجه ویژه ای به حوزه بهداشت و درمان نداشت بلکه در بسیاری موارد هزینه های این حوزه صرف کارهای دیگری میشد هرچند یکی از توصیه های همیشگی رهبر معظم انقلاب این بود که اگر در خانواده ای کسی بیمار شد میخواهیم جز رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشد.

البته در دولت قبل نه تنها رنج بیماری که گرفتاری های ناشی از نبود دارو در بازار هم به این موضوع اضافه شد.

بی ثباتی بازار ارز و عدم اختصاص ارز به دارو از جانب دولت دهم بیماران را به سمت و سوی داروهای قاچاقی روانه کرد که سلامت آنها به هیچ عنوان تائید نمیشد. داروهایی هم که وارد میشد در گمرک در معرض فساد قرار گرفته و وارد کنندگان به دلیل کمبود نقدینگی نمیتوانستند آنها  را ترخیص کنند.

 مرگ نوجوان 15 ساله دزفولی که به گفته احمد قویدل مدیرعامل کانون هموفیلی دقیقا به دلیل کمبودهای دارویی و پایان یافتن موجودی خانگی بیمار و در دسترس نبودن دارو در محل زندگی جان خود را از دست داد نمونه بارزی از رنجی بود که رهبر انقلاب آرزو کرد هیچ خانواده ای با آن دست به گریبان نشود

در نهایت چشم یاری بیماران به دولت روحانی بسته شد و پیام های بی شمار مردم در کمپین یاری بیماران به دست منتخب مردم رسد  و الحق ایشان در رفع این مشکلات همت گماردند و آنها را تا میزان قابل توجهی مرتفع کردند و در همان روزهای ابتدایی با صدور دستور ترخیص داورهای مانده در گمرک نشان داد که به این مهم توجه ویژه ای دارد و تفاوت اصلی این دولت با سایرین را مشخص کرد.  
برای یادآوری دلواپسان فراموشکاری که امروز چشم خود را بر آن اوضاع نابسامان بسته اند و وانمود میکنند که اوضاع بهداشتی و درمانی مردم از ابتدا همین گونه بوده تعدادی از نامه های مردم درآن زمان را بازخوانی میکنیم و با ادامه پویش یاری بیماران تغییرات ملموس ایجاد شده را از دید خود بیان میکنیم و اگر همچنان کمبودی در حوزه درمان حس می شود آن را برای بررسی به آقای دکتر روحانی ارسال می کنیم 

پیام های خود را برای آقای دکتر روحانی ثبت کنید :  yaari.salamatnews.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha