شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 21253

استفاده مداوم از دستگاههای سولاریوم برای برنزه شدن پوست بدن،‌ خطرهای زیادی را به دنبال دارد و باعث ایجاد بیماریهای پوستی از جمله سرطان، خارش و كهیر در پوست می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت مهندس علی گورانی كارشناس مسئول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در دستگاههای سولاریوم از لامپ های بخارات جیوه استفاده می شود كه ماوراء‌بنفش را تولید كرده و این اشعه رنگدانه پوست را تحریك می كند و تیرگی پوست را موجب می شود.
وی ادامه داد: این لامپ ها برخلاف لامپ های كم مصرف لایه فلورسنت را ندارند و اشعه ماوراء‌بنفش به صورت مستقیم با پوست برخورد می كند كه موجب عوارض شدیدی در پوست می شود.
مهندس گورانی افزود: استفاده از سولاریوم، ‌باعث ایجاد بیماریهای پوستی از جمله پیرپوستی، سرطان و خارش و كهیر
می شود.
كارشناس مسئول بهداشت پرتوها تاكید كرد: دركشور ما سولاریوم به این دلیل توصیه نمی شود كه ما در 4 فصل و در 4 نقطه كشور پرتو ماورای بنفش خورشید را داریم و پرتوگیریمان به شدت بالاست و در همین حالت همه ما مستعد سرطان هستیم.
به گفته وی هزینه های قابل توجهی در كشور صرف عارضه های پوستی می شود و یكی از شایعترین سرطان ها در كشور سرطان پوست است.
مهندس گورانی با اشاره به این كه بیش از 70 درصد مشكلات پوستی ما از پرتوگیریهای ناشی از اشعه های ماورای بنفش است كه از نور خورشید می گیریم،‌ به هم وطنان توصیه كرد:‌ تحت هیچ شرایطی از دستگاههای سولاریوم استفاده نكنند و فریب واژه های تبلیغاتی را نخورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha