فوق‌ تخصص جراحی قلب و عروق و پیوند گفت: هم‌اکنون به رغم وجود رضایت خانواد‌ه‌ها، به دلیل نبود امکانات انتقال اعضای اهدایی در بسیاری شهرهای کشور، اعضای بدن افراد مرگ مغزی خاک می‌شود.

اعضای بیماران مرگ مغزی با وجود رضایت خانواده‌ها خاک می‌شود

سلامت نیوز:فوق‌ تخصص جراحی قلب و عروق و پیوند گفت: هم‌اکنون به رغم وجود رضایت خانواد‌ه‌ها، به دلیل نبود امکانات انتقال اعضای اهدایی در بسیاری شهرهای کشور، اعضای بدن افراد مرگ مغزی خاک می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،علی صادقپور طبایی فوق‌ تخصص جراحی قلب و عروق و پیوند ، گفت: هم‌اکنون به رغم وجود رضایت خانواد‌هها، به دلیل نبود امکانات انتقال اعضای اهدایی در بسیاری شهرهای کشور، اعضای افراد بدن افراد مرگ مغزی خاک می‌شوند.

وی افزود: در بسیاری از شهرها که مرگ مغزی رح می‌دهد، امکانات و تسهیلات پیوند وجود ندارد و از طرفی خانواده فرد حاضر نمی‌شوند بیمار مرگ مغزی خود را به شهر دیگری بفرستند.

صادقپور گفت: برای انتقال اعضای یک بیمار مرگ مغزی در کشورهای دیگر از هلیکوپتر و جت استفاده می‌شود که متاسفانه ما در کشور  این امکانات را نداریم؛ حتی در تهران برای انتقال قلب از بیمارستان مسیح دانشوری گاهی اتفاق می‌افتد که چندین ساعت این آمبولانس در ترافیک می‌ماند و خود این موضوع باعث آسیب دیدن به عضو اهدایی می‌شود.

 این فوق‌ تخصص جراحی قلب و عروق و پیوند در ادامه درخصوص داروهای پیوندی گفت: برای ترخیص و ورود داروهای پیوندی به کشور یکسری هماهنگی‌ها و مقدمات لازم است به همین دلیل متاسفانه گاهی بیماران با کمبود این دارو مواجه می‌شوند.

وی گفت: بعضی داروهای پیوندی در داخل تولید می‌شوند اما مشابه این داروها نیز وارد کشور می‌شود اما در کیفیت آنها تفاوت وجود دارد و بدیهی است که پزشک حفظ جان بیمار برایش اهمیت بیشتری دارد و دارویی را تجویز می‌کند که از کیفیت بهتری برخوردار باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha