همانطور كه وزیر بهداشت گفتند هیچ‌كس حق سرپیچی از دستور رییس جمهور مبنی بر استخدام پرستاران را ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت دكتر حسن امامی رضوی ضمن بیان این مطلب در پاسخ به پرسشی مبنی بر این كه چرا نماینده دولت هنگام تصویب قانون برنامه پنجم در مجلس به مصوبه استخدام پرستاران رأی منفی داد، گفت: این پرسش را خود نماینده دولت باید جواب بدهد، ولی در همان جلسه وی اعلام كرد دولت با توجه به قوانین موجود می‌تواند رأساً به استخدام پرستاران مبادرت كند و این امر نیاز به قانون جدید ندارد.
وی افزود: علاوه بر این در مصوبات برنامه پنجم توسعه آمده است هیأت امنای دانشگاه‌های علوم پزشكی پس از تصویب و ابلاغ این برنامه مجوز استخدام و تأمین نیروی لازم برای خود را دارند.
وی با رد اهمال كاری وزارت بهداشت در اجرای قانون استخدام پرستاران گفت: وزارت بهداشت در سطح وزیر و معاونان در همه جلسات و برنامه‌های مربوط به اجرای قانون نظام بهره‌وری خدمات بالینی و استخدام پرستاران حضور مداوم و محكمی داشته است.
وی در ادامه تأكید كرد: رایزنی‌ها برای اجرای قانون ارتقاء نظام بهره‌وری بالینی و استخدام پرستاران در همین راستا ادامه دارد كه امیدواریم این رایزنی‌ها منجر به اصلاح  مصوبه مجلس و یا دستور مستقیم دولت برای استخدام پرستاران شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha