رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ظرفیت‌های استان یزد در حوزه بهداشت و درمان،‌گفت:‌ نرخ باروری در استان یزد 2.6 درصد بالاتر از میانگین کشور است.

نرخ باروری در یزد 2.6 درصد بالاتر از میانگین کشوری است

سلامت نیوز:رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ظرفیت‌های استان یزد در حوزه بهداشت و درمان،‌گفت:‌ نرخ باروری در استان یزد 2.6 درصد بالاتر از میانگین کشور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر«محمدرضا میرجلیلی» در در دومین نشست انجمن تعیین برنامه عملیاتی و جلسه مشترک هیئت امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه هفت کشور که به میزبانی یزد برگزار شد، اظهار کرد: مرگ نوزدان در استان یزد پنج در هزار است.

وی با بیان این که در استان یزد مرگ نوزادان زیر پنج سال 8.1 درصد در هزار است، افزود: نرخ باروری در یزد شش و هشت دهم است که این میزان 2.6 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در ادامه با اشاره به افزایش تعداد بیمارستان‌های استان یزد، گفت:‌ این استان در حوزه تعداد تخت بیمارستانی و پزشکان فعال رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

میرجلیلی در پایان با اشاره به ظرفیت‌های انسانی، ‌علمی و پژوهشی و اجرایی علوم پزشکی یزد،‌تصریح کرد:‌ استان یزد 23 سال متوالی رتبه اول کنکور سراسری است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha