مدیر کل نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه سیاست بر چابکی، شفافیت و تسریع در امور بنا نهاده شده است؛تفویض و برونسپاری برخی امور محوله و وظایف اجرایی به دانشگاه‌ها را تشریح کرد.

افزایش قابل توجه ثبت فرآورده‌های طبیعی و سنتی از سوی سازمان غذا و دارو

سلامت نیوز:مدیر کل نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه سیاست بر چابکی، شفافیت و تسریع در امور بنا نهاده شده است؛تفویض و برونسپاری برخی امور محوله و وظایف اجرایی به دانشگاه‌ها را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر امیر حسین جمشیدی اظهار داشت: دوره‌ای که در آن بسر می‌بریم بی‌شک یکی از موفق‌ترین دوره‌های کاری حوزه فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل بوده است؛ زیرا علاوه بر افزایش قابل توجهی که در تعداد ثبت فراورده‌های این حوزه داشته‌ایم از منظر تشکیلاتی نیز موفق به پیمودن گام‌های موثری شده‌ایم.

 مدیر کل نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو افزود: پس از ایجاد مدیریت و ادارات متناظر در معاونت‌های غذا و داروی استان‌ها که در مجموع شامل 14 دانشگاه سطح یک، 14 دانشگاه سطح دو، 9 دانشگاه سطح سه و 5 دانشگاه سطح چهار است؛ برخی امور محوله و وظایف اجرایی را به دانشگاه‌ها تفویض و برونسپاری کردیم.

وی، موارد تفویض اختیار به قطب‌ها بر اساس رای کمیته فنی را شامل  انجام بازدید ادواری از کارخانه‌های تحت پوشش و بازدیدهای درخواست موافقت اصولی عنوان کرد و از  بازدیدهای درخواست پروانه تاسیس و GSP/GDP از مراکز پخش سراسری و استانی و همچنین انجام بازدید از داروخانه‌های طرح ساماندهی به عنوان دیگر موارد واگذاری امور نام برد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، جمشیدی با بیان اینکه سیاست کلی سازمان غذا و دارو در این دوره بر چابکی، شفافیت و تسریع در امور بنا نهاده شده، خاطر نشان کرد: یکی از مصداق‌های موثر در این مسیر تفویض اختیارات به معاونت‌های غذا و دارو بوده است.

وی در پایان، رسیدگی به شکایات و فراخوان محصول و انجام PMQC محصولات تحت پوشش بر اساس برنامه اعلامی را از دیگر برون‌سپاری‌هایی دانست که از سوی اداره کل متبوعش به دانشگاه‌ها واگذار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha