رییس مرکز تحقیقات گوش، حلق، بینی، سر و گردن از معرفی دو ژن از 60 ژن شناخته شده کم شنوایی به جهانیان توسط این مرکز خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت دكتر فرهادی با اشاره به فعالیت های این مركز گفت: تحقیقات بالینی انسانی و مدلهای حیوانی (در زمینه بیماریهای گوش، گلو، بینی و جراحی های سر و گردن)، تحقیقات سلولی مولكولی، ژنتیكی، به كارگیری تكنولوژی و روشهای جدید در كاشت حلزون شنوایی و  بررسی كاربرد لیزر در ENT از جمله فعالیت هایی است كه در این مركز صورت می گیرد.
وی ادامه داد: ارایه خدمات تشخیصی و درمانی به كودكان و بزرگسالان، در زمینه انواع بیماریهای سر و گردن و تربیت دانشجویان در مقاطع مختلف از دیگر رسالت های این مركز است.
دكتر فرهادی با بیان این كه مركز تحقیقات گوش و حلق و بینی به عنوان قطب علمی كشور معرفی شده است، افزود:  اواخر سال 1380 مركز تحقیقات و دپارتمان ENT و جراحی سر و گردن از طرف وزارت بهداشت به عنوان قطب علمی این رشته در كشور انتخاب شد.
رییس مركز تحقیقات گوش و حلق و بینی و سر و گردن، با اشاره به شناسایی ژن های عامل كم شنوایی گفت: از 60 ژن عامل كم شنوایی كه شناخته شده 2 ژن از مركز تحقیقات ما معرفی شده است.
وی با اشاره به زمان تاسیس مركز گفت: در اواخر سال 1379 مركز تحقیقات گوش، حلق، بینی و سر و گردن واقع در مجتمع رسول اكرم (ص) راه اندازی شد و در همان سال به عنوان مركز تحقیقات مصوب، مورد تایید وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی قرار گرفت و فعالیتهای خود را به صورت رسمی با طراحی و هدایت فعالیتهای پژوهشی مرتبط آغاز کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha