دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی یادبود قربانیان ترافیک جاده ای 21 نوامبر 2010 برابر با 30 آبان ماه جاری ضمن سوگواری برای تقریبا 1 میلیون و 300 هزار نفری که سالانه در خیابان ها وبزرگراه های جهان جان خود را از دست می دهند خواستارحفظ جان مردم و اقدام برای جلوگیری از مرگ ومیربیشتر در جاده ها شد.

به گزارش سلامت نیوز در پیام بان کی مون آمده است می توان جلوی بسیاری از وقایع ناگوار را به وسیله مجموعه  اقدامات ساده و اثبات شده ای گرفت که نه تنها به نفع افراد و خانواده ها بلکه به نفع تمامی جامعه است.
 
وی می گوید به رسمیت شناختن گسترش خطرناک و چالش سلامت عمومی که به دلیل جراحات و مرگ به خاطر تصادفات رخ می دهد در حال افزایش است. این آگاهی فزاینده موجب گردیده دولت ها و شرکای آن ها به سرعت نسبت به آن عکس العمل نشان دهند. دبیر کل می افزاید در ابتدای امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد نخستین "دهه اقدام برای ایمنی جاده ای" را اعلام نمودکه فرصتی برای اقدام جهانی است.
 
ایشان از تمامی کشور های عضو سازمان ملل متحد، آژانس های بین المللی، سازمان های جامعه مدنی، مسئولان اجتماعی و تجاری خواست تضمین نمایند این دهه موجب بهبود شرایط شود. وی می افزاید به عنوان نخستین گام در این راستا، دولت ها باید برنامه های ملی خود را برای این دهه منتشر نمایند یعنی مصادف با هنگامی که رسما دهه مذکور درتاریخ 11 ماه می 2011 در جهان معرفی می شود.
 
بان کی مون گفت همکاری ایمنی جاده ای ملل متحد به زودی طرح جهانی خود را برای این دهه اعلام می نماید که خواستار اقدامات برای ایمن تر کردن جاده ها و خودروها، بهبود  رفتار رانندگان و افراد پیاده و تقویت خدمات اوژانس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha