دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 212580

تشخیص علت واقعی گریه کودک بسیار سخت و دشوار است، اما با استفاده از الکترودها و سیگنال‌های مغزی، شناسایی علت گریه کودک آسان و راحت می‌شود.

تشخیص علت گریه کودک با الکترودهای مغزی

سلامت نیوز:تشخیص علت واقعی گریه کودک بسیار سخت و دشوار است، اما با استفاده از الکترودها و سیگنال‌های مغزی، شناسایی علت گریه کودک آسان و راحت می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، کودکان قادر به تکلم نیستند و در زمان درد، گریه می‌کنند و با توجه به حالات صورت و رفتار کودک تا حدودی درد وی قابل تشخیص است، اما چه زمانی گریه کودک به علت درد است و چه موقعی برای در آغوش گرفتن و یا گرسنگی گریه می‌کند؟

به گزارش ساینس، به همین منظور، ربیکچ اسلاتر از دانشگاه آکسفورد، روش پیشرفته جدید خود را با استفاده از الکترود و الگوهای مغزی مرتبط با درد بر روی 18 نوزاد در زمان انجام آزمایش‌های معمول سلامتی همچون آزمایش خون، انجام داده است.

وی و همکارانش الگوها و سیگنال‌های مغزی کودک در زمان درد را با حرکات صورت مقایسه کردند و دریافتند حرکات صورت با درد هماهنگ است.

با این روش پزشکان قادرند در زمان معاینه نوزاد، از درد وی آگاه شده و دردهای مزمن را شناسایی کنند و در نتیجه درمان نوزاد با آگاهی از وضعیت دقیق وی صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha