کارشناس ارشد داخلی جراحی پرستاری گفت: مبتلایان به آنفلوانزا باید روزانه 2 تا 3 لیتر آب و مایعات بنوشند تا سریعتر سموم و بیماری از بدنشان دفع شود.

به گزارش سلامت نیوز اعظم دبیریان در گفت‌وگو با خبرنگار نظام پرستاری اظهار كرد: کم آبی سطح ایمنی مبتلایان به بیماری آنفلوانزا را کاهش می دهد اما با مصرف مقادیر فراوان مایعات ولرم جریان خون تسریع و سبب افزایش دفع سموم از بدن می‌شود.
وی اضافه کرد: این بیماران باید با سرفه خلط‌های تنفسی را خارج کنند،همچنین به این افراد توصیه می‌شود که تنفس عمیق داشته باشند و حین استراحت بر روی تخت برای آسان شدن تنفس سر تخت را با زاویه 45 درجه قرار دهند.
 
این كارشناس ارشد داخلی و جراحی پرستاری به مبتلایان به آنفلوآنزا توصیه کرد: با ماندن در منزل و استراحت، شست و شوی مکرر دست و پوشاندن دهان و بینی حین سرفه و عطسه مانع انتشار بیشتر ویروس آنفلوانزا در محیط شوند چون آنفلوانزا بیماری مسری است و از طریق قطرات آلوده در فضا منتشر می‌شود.
 
دبیریان ادامه داد: بررسی میزان فعالیت و تغییر در تعداد تنفس و نبض از نکاتی است که در مراقبت از این بیماران باید توجه شود اگر مبتلایان به آنفلوانزا با افزایش فعالیت به تنگی نفس بارز، رنگ پریدگی یا سیانوز، اختلال در ضربان نبض و قلب دچار شدند این علایم نشانه‌های از هایپوکسی (کاهش میزان اکسیژن‌رسانی) است.
 
وی افزود: در این صورت باید در دارو یا میزان مصرف و دوز آن تجدید نظر شود و این افراد باید فعالیت با دوره استراحت کافی و متعادل داشته باشند.
 
این کارشناس ارشد داخلی جراحی پرستاری با تاکید بر ضرورت حمایت روحی- روانی در مراقبت از بیماران مبتلا به آنفلوآنزا گفت: باید عوامل استرس و تنش‌زای درونی و بیرونی در این بیماران از بین برود و این افراد استراحت کافی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha