دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
کد خبر: 212590

سید جواد علوی اظهار داشت: ادامه روند شیر‌دهی بیش از دو سال توصیه نمی‌شود و این امر ممکن است موجب بلادت و کند‌ذهنی طفل شود بنابراین توصیه می‌شود قبل از دو سالگی به تدریج میزان شیردهی کاهش یافته و میزان غذا افزایش یابد تا هنگام از شیر گرفتن طفل دچار مشکل نشود.

مضرات شیردهی بیش از دو سال

سلامت نیوز: سید جواد علوی اظهار داشت: ادامه روند شیر‌دهی بیش از دو سال توصیه نمی‌شود و این امر ممکن است موجب بلادت و کند‌ذهنی طفل شود بنابراین توصیه می‌شود قبل از دو سالگی به تدریج میزان شیردهی کاهش یافته و میزان غذا افزایش یابد تا هنگام از شیر گرفتن طفل دچار مشکل نشود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، سید جواد علوی درباره طول مدت مناسب شیردهی اظهار کرد: در متون طب سنتی ایرانی طول مدت شیردهی یک سال و 9 ماه و نهایت دو سال ذکر شده است.

وی افزود: ادامه روند شیر‌دهی بیش از دو سال توصیه نمی‌شود و این امر ممکن است موجب بلادت و کند‌ذهنی طفل شود بنابراین توصیه می‌شود قبل از دو سالگی به تدریج میزان شیردهی کاهش یافته و میزان غذا افزایش یابد تا هنگام از شیر گرفتن طفل دچار مشکل نشود.

مدت زمان بهینه شیردهی در دیدگاه طب نوین

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: نوزادانی که 6 ماه توسط شیر مادر تغذیه می‌شوند نسبت به نوزادانی که 3 ماه یا کمتر با شیر مادر تغذیه می‌شوند و نیز نسبت به نوزادان تغذیه شده با شیر‌خشک دچار عفونت گوارشی کمتری می‌شوند.

علوی بیان داشت: توقف رشد در نوزادانی که برای 6 ماه یا بیشتر توسط شیر مادر تغذیه می‌شوند در کشورهای توسعه‌یافته یا در حال توسعه دیده نشده است, تغذیه با شیر مادر از خونریزی روده نوزادان که در نوزادان تغذیه شده با شیر گاو قبل از 6 ماهگی مشاهده می‌شود، پیشگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: نوزادانی که به مدت یک سال از شیر مادر تغذیه می‌کنند، نسبت به کودکانی که از شیر خشک تغذیه می‌کنند، کمتر مبتلا به عفونت حاد می‌‌شوند؛ بر اساس توصیه سازمان جهانی بهداشت، تغذیه با شیر مادر به طور انحصاری تا 6 ماه و ادامه آن در کنار تغذیه تکمیلی تا دو سال باید انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha