در پی حذف استخدام پرستاران در برنامه پنجم توسعه نمایندگان پرستاری بیمارستان ها و مراکز درمانی شهر تهران با صدور بیانیه ای اعتراض خود را به مخالفت مجلس و دولت اعلام کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری  نظام پرستاری متن این بیانیه بدین شرح است:

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

ریاست و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

سخنرانی رئیس جمهوری محترم در روز پرستار امسال و در جمع 5 هزار نفر پرستار از سراسر كشور و میلیون‌ها بیننده صدا و سیما بارقه‌ امیدی برای پرستاران بود تا مطمئن شوند مسئولان ارشد مملكتی بالاخره به فكر حل مشكلات اساسی پرستاران افتاده اند.

اما از آن تاریخ تا امروز كه بیش از 7 ماه می گذرد اتفاقات زیادی افتاده است كه این امید تبدیل به یأس شده است متأسفانه در این مدت همه مسئولان اعم از وزیر بهداشت، معاونان و نمایندگان مجلس مطالبات بر حق پرستاران را به یكدیگر حواله می كردند و گویی پرستاران توپ بازی ایشان شده‌اند و در نهایت تأسف در آخرین پرده این نمایش مخالفت عجیب نماینده دولت و رأی منفی نمایندگان به پیشنهاد تعدادی از نمایندگان دلسوز مجلس را برای اعطاء مجوز استخدام پرستاران در برنامه پنجم همه امیدهای ما را برای كاهش ساعت كار و استخدام پرستاران كه مهمترین عامل در اتقای كیفیت و زحمات پرستاری به مردم شریف ایران است، نقش بر آب كرد.

بنابراین ما رابطان و نمایندگان پرستاران بیمارستان‌های تهران ضمن ابراز تأسف از این واقعه ناگوار موارد ذیل را به اطلاع مسئولان می‌رسانیم:

1ـ از رهبر معظم انقلاب به عنوان پدر معنوی ایران اسلامی كه همیشه الطاف ایشان شامل حال پرستاران بوده است می‌خواهیم با توصیه به قوای مجریه و مقننه زمینه تصویب قوانین را فراهم آورند.

2ـ از ریاست محترم جمهور درخواست داریم با دستور اكید به معاونت حوزه نظارت راهبردی خود بر عدم مخالفت با استخدام پرستاران، زمینه اجرایی شدن وعده خود به پرستاران را فراهم آورند.

3ـ از وزیر محترم بهداشت درخواست داریم با ابلاغ دستورالعمل قانون ارتقاء بهره‌وری، پرداخت ‌اضافه‌كار پرستاران را از ابتدای سال شروع کنند همچنین با ابلاغ دستورالعمل به بیمارستان‌های خصوصی و غیردولتی زمینه اجرای قانون در بخش غیردولتی را فراهم آورند چرا كه در این بخش‌ها نیازی به استخدام دولتی و تأمین اعتبار نیست.

4ـ پرستاران تهران با ابراز تأسف از مخالفت نماینده تهران آقای دكتر توكلی با استخدام پرستاران به ایشان اعلام می‌دارد اعتماد مردم شریف تهران به ایشان به خاطر مواضع عدالت‌طلبانه ایشان بوده است ولی ظاهراً مشی ایشان در این دوره به سمت دیدگاه‌های خاص و خصوصی‌سازی بهداشت و درمان متمایل شده است چرا كه مخالفت با استخدام پرستاران به معنی واگذاری بیمارستان‌ها و مراكز درمان به بخش خصوصی است و این مواضع غیر اصولی ایشان همیشه در ذهن موكلان آنها خواهد ماند.

5ـ ما پرستاران تهران ضمن حمایت از مواضع سازمان نظام پرستاری در پیگیری مطالبات پرستاران از اعضاء شورای‌عالی و مسئولان سازمان نظام پرستاری می‌خواهیم برای احقاق حقوق مسلم جامعه پرستاری از همه ابزار‌های لازم استفاده کنند و پرستاران تهران و همچنین پرستاران سایر شهرهای ایران در پشتیبانی از این سازمان تا آخر ایستاده‌اند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha