مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: دستور العمل معادل سازی کاهش ساعت کار پرستاران به صورت پرداخت اضافه کار تاکنون از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه شهید بهشتی ابلاغ نشده است.

به گزارش سلامت نیوز مریم قربانپور در گفت و گو با پایگاه خبری نظام پرستاری افزود: از آنجایی که پرداخت اضافه کار به پرستاران جزو دستورالعمل های بودجه ای است؛ باید در قالب نامه به رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شود اما تاکنون نامه ای تحت این عنوان به دانشگاه ما ارسال نشده است.

وی خاطرنشان کرد: البته گاهی اتفاق می افتد که ابلاغ بحث های بودجه ای در دفتر رئیس دانشگاه قرار می گیرد و پس از حل و فصل و تصمیم هیئت رئیسه برای اجرا به مراکز ما اعلام می شود.

قربان پور تأکید کرد: از دانشگاه های دیگر اطلاعی ندارم اما در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دیده ها و شنیده ها از عدم ابلاغ پرداخت اضافه کار به پرستاران حکایت دارد و تاکنون نیز به عنوان متولی بخش پرستاری این دانشگاه ابلاغیه ای در این خصوص دریافت نکرده ام.

وی با بیان اینکه ابلاغ باید به صورت رسمی و کتبی صورت گیرد، افزود: نامه ابلاغی دارای بار بودجه ای معمولاً به صورت شفاهی اعلام نمی شود بلکه در قالب شماره نامه و تاریخ صدور اعلام می شود تا قابل پیگیری باشد.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تأکید بر لزوم اجرای قانون کاهش ساعت کار پرستاری، خاطرنشان کرد:نظرسنجی علمی جداگانه ای در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام نشده اما آنچه مشهود است پرستاران تمایلی به انجام اضافه کار در بیمارستان ها ندارند و بیشتر خواهان کاهش ساعت کار هستند.

وی افزود: معمولاً پرستاران ترجیح می دهند شیفت کمتری را در بیمارستان باشند تا اینکه خواستار دریافت اضافه کار باشند. اما از آنجایی که هنوز پرداخت اضافه کارها آغاز نشده نمی توان حکم کلی نارضایتی پرستاران را صادر کرد چرا که ممکن است هنگام عملیاتی شدن در جلب رضایت پرستار به لحاظ جنبه اقتصادی موفق باشد. بنابراین ما نیز اعلام بازخورد پرستاران را به پس از اجرا موکول می کنیم.

قربان پور کمبود نیروی پرستار در دانشگاه شهید بهشتی را مانند سایر دانشگاه ها عنوان کرد و افزود: البته کمبود نیروی انسانی ما در زمان حاضر با بخشنامه های اخیر وزارت بهداشت در خصوص انتقال از تهران به سایر شهرها و خروج نیروها و همچنین تمدید نشدن مأموریت نیروهایی که از شهرهای دیگر در این دانشگاه مشغول بکار بوده اند تشدید شده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه شهید بهشتی تا پیش از ادغام دانشگاه ایران دارای 62 مرکز درمانی بود اکنون تعداد مراکز درمانی دانشگاه شهید بهشتی به 109 عدد رسیده است زیرا 47 مرکز درمانی و بیمارستان دیگر نیز به مجموعه تحت پوشش ما افزوده شده که از این میان 7 مرکز آن درمانی دولتی و بقیه خصوصی هستند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کمبود نیرو و مشکلات همه بیمارستان ها را مشابه یکدیگر دانست افزود: قطعاً 47 مرکز درمانی پیوسته به دانشگاه شهید بهشتی نیز چالش های خاص خود را دارا هستند. بنابراین همه ما منتظر آغاز بکارگیری و استخدام 23 هزار پرستار هستیم.

وی باتأکید بر انتظار پرستاران از مسئولان برای رسیدگی به مشکلات آنان افزود: ممکن است هنگام طرح مطالبات، نظرات گوناگون و متنوع باشد اما اکنون استخدام نیروی جدید در اولویت انتظارات پرستاران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha