شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 21268

دانشمندان یک آنزیم ضد پیری کلیدی را کشف کردند که می‌تواند از فرسوده شدن سلول‌های بدن پیشگیری کند.

داروی ضد پیری ساخته میشود
به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبر انلاین با کشف این آنزیم امیدها برای ساخت یک دارو که روند پیر شدن انسان را کندتر می‌کند بیش‌تر شده است.
دانشمندان از مدت‌ها قبل می‌دانستند کم کردن میزان کالری دریافتی می‌تواند از سرعت پیر شدن انسان‌ها بکاهد و سلامت انسان را به طور قابل توجهی ارتقا بخشد.
اکنون محققان دانشگاه ویسکوزین مادیسون یک آنزیم کلیدی به نام Sirt3 را کشف کردند که از این نظر تاثیر زیادی روی مولکول‌های یک سلول دارد.
پروفسور توماس پرولا محقق ارشد در این باره گفت: شناخت ما از تاثیر کالری‌ها روی بدن انسان رو به افزایش است. محدود کردن میزان کالری دریافتی می‌تواند روند پیر شدن انسان را کند کند و ما به دنبال راهی هستیم تا سلول‌ها کم‌تر کالری دریافت کنند.
با توجه به این یافته‌ها ما امیدواریم بتوانیم داروهایی بسازیم که متوسط عمر یک انسان را افزایش دهد.
این دانشمندان تمرکز خود را روی میتوکندری قرار دادند که ساختار داخل سلولی برای تولید انرژی هستند. میتوکندری‌ها هم‌چنین منبع رادیکال‌های آزاد هستند که به سلول‌ها آسیب رسانده و روند پیر شدن انسان‌ها را سرعت می‌بخشد.
دانشمندان متوجه شدند با فراهم کردن شرایطی که کالری دریافتی کاهش پیدا کند، متابولیسم بدن تغیر کرده و تعداد رادیکال‌های آزاد تولید شده نیز کاهش پیدا می‌کند.
سیگار کشیدن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، عفونت و استرس همه باعث افزایش تعداد رادیکال‌های آزاد می‌شوند. اما سبزیجات و میوه‌ها دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که می‌تواند روند پیر شدن را کندتر کند.
Stir3 یکی از 7 آنزیم از خانواده سیرتونین است که تاثیرات زیادی روی سلول‌ها و فیزیولوژی بدن دارد و قابلیت‌های زیادی روی کاهش تاثیر رادیکال‌های آزاد روی بدن دارند. فهم این قابلیت‌های مولکولی می‌تواند به ساخت داروهایی بینجامد که روند پیر شدن انسان را کندتر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha