پزشك متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: استفاده از شامپوهای نامناسب، شایع ترین علت شكنندگی مو در كودكان است.

به گزارش سلامت نیوز دكتر بهروز باریك بین در گفت و گو با  ایرنا افزود: ترشحات غدد چربی ( موسوم به سباسه ) در كف سر كودكان قبل از بلوغ، ناكامل بوده، بنابراین موها در سن كودكی مستعد خشكی و شكنندگی است.
وی اضافه كرد: شامپوهای خانواده برای موهای معمولی تا چرب، موی سر كودكان را خشك می كند. از این رو،‌ توصیه می شود كه از شامپوهای مخصوص اطفال كه PH خنثی و شویندگی مناسبی برای اطفال دارند، استفاده شود.
وی خاطرنشان كرد: بستن موها به رغم تصورات رایج، عامل شكنندگی مو نیست و گرچه موهای بلند بیشتر در معرض آسیبها قرار دارند اما كوتاهی مو تنها موجب كمتر شدن نیازهای مو می شود و در شكنندگی آن تاثیر چندانی ندارد.
این پزشك متخصص پوست و مو گفت: تغییر شیوه رفتاری و رعایت نكات عملی در سلامت مو، بهترین راهكار برای پیشگیری و درمان شكنندگی مو است.
باریك بین افزود: عوامل ژنتیكی نیز كه زمینه ساز آلرژی (به ویژه حساسیت های موسوم به آتوپیك) است، از دیگر عوامل ایجاد شكنندگی مو به شمار می رود.
وی، شانه كردن بیش از حد موها، استفاده از مواد شیمیایی و آرایشی مانند اكلیل ، مصرف ژلهای سر نامناسب، استفاده از سشوار و استحمام بیش از حد را از دیگر عوامل شكنندگی مو بیان كرد.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینكه شكنندگی مو در میان زنان بیش از مردان شایع است، خاطرنشان كرد: رنگ ، مش، دكلره و استفاده از مواد آرایشی موجب خشكی بیش از حد و شكنندگی و آسیب ساقه مو می شود.
باریك بین افزود: بهتر است درصورت رنگ كردن مو برای جلوگیری از شكنندگی از نرم كننده ها و پس از خشك كردن مو نیز از كرمهای ترمیم كننده ساقه مو به عنوان یك عامل محافظ مو استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha