یك عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: تعداد مبتلایان به سرطان در برخی نقاط جهان از جمله ایران به طور روز افزونی گسترش پیدا كرده است و در دهه‌های آینده شاهد گسترش و افزایش موارد سرطان در ایران به صورت انفجاری و مانند یك سونامی هستیم.

انفجار سرطان در دهه های آینده میان ایرانیان
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا دكتر منوچهر دوایی ـ فوق تخصص اطفال در دوازدهمین همایش سالانه آسیب شناسی و ششمین همایش انجمن سرطان اظهاركرد: پیشگیری از سرطان در سطح یك و 2 لازم است و رفع عوامل ریسك زا و توجه بیشتر به سیاست‌های كلان تغذیه‌ای و رفتاری باعث می‌شود تا بار سنگین سرطان را در كشور كمتر كنیم.

این فوق تخصص اطفال با اشاره به پیشگیری سطح 2 ادامه داد: غربالگری، تشخیص و درمان زودرس سرطان می‌تواند باعث صرفه‌جویی در عواملی مانند هزینه‌ها شود و امیدواریم سطوح مختلف مدیریتی جامعه مانند وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشكی و خانواده‌ها به پیشگیری توجه بیشتری كنند.

در ادامه این مراسم دكتر سعادت میرصدرایی ـ استاد دانشگاه علوم پزشكی مشهد نیز گفت: در سال جاری لغو اختیارات سازمان نظام پزشكی درباره تعیین تعرفه‌ها را شاهد بوده‌ایم و با وجود همه‌ وعده‌های داده شده این موضوع در مجلس به تصویب رسید .این در حالیست كه مشكل از سازمان مسوول تعرفه‌گذاری نیست؛ بلكه از عواملی مانند كافی نبودن سرانه درمان و سهم بیمه‌ها از هزینه‌های درمان نشأت می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha