بی‌تفاوتی والدین می‌‌تواند زمینه‌ای برای بروز رفتارهای ناسازگار و بی‌انضباطی كودكان باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقلا ز فارس غلامعلی افروز ،  افزود: همه كودكان نیازمند توجه، عطوفت، رفتار محبت آمیز والدین خود هستند.

وی گفت: گاهی به دلیل فقر عاطفی و كم توجهی والدین به نیازهای روانی و عاطفی فرزندان كودكان به نیت خاص در جهت جلب توجه مستمر والدین خود رفتارهای نامطلوب از خود بروز می‌دهند كه هدف اصلی آن‌ها اذیت و آزار نیست بلكه جلب توجه پدر و مادر خود است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره كشور اضافه كرد: در بعضی مواقع بی‌تفاوتی والدین می‌تواند زمینه ساز رفتارهای ناسازگار و بی‌انضباطی كودكان باشد بچه‌ها به ارتباط عاطفی و رفتار مهر آمیز والدین خود نیازمند‌ند.

افروز گفت: ناكامی‌های مكرر و سرخوردگی بچه‌ها در ارائه پاسخ‌های مطلوب به تقاضاها و انتظارات والدین و انجام بهینه تكالیف مدرسه و تحمل فشارهای ذهنی و روانی موجب بروز رفتارهای ناشایسته، سرپیچی‌ها، بی‌نظمی‌ها در منش و شخصیت كودك می‌شود.

وی اضافه كرد: به طور كلی احساس بی‌كفایتی، بی‌لیاقتی، ناكامی‌های پی‌در پی می‌تواند منجر به سرخوردگی، پرخاشگری و استفاده از انواع وسیله‌های دفاعی، تمرد و نظم ناپذیری شود.

افروز اضافه كرد: در بسیاری از مواقع طرح و تدوین اعمال برخی مقررات خشك و غیره ضروری برای تنظیم رفتار بچه‌ها در خانه و مدرسه می‌تواند زمینه نافرمانی را در آنها فراهم آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha