یك كارشناس تخصصی دستگاه‌های همودیالیز از عدم قدرت خرید دستگاه‌های همودیالیز جدید در بیمارستان‌های دولتی به دلیل نداشتن اعتبار مالی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجید داریان در گفت‌وگو با فارس  با اشاره به اینكه دستگاه‌های همودیالیز موجود در مراكز درمانی سراسر كشور دارای عمر مفید و مشخصی هستند، گفت: در این راستا و برای ارتقاء هر چه بیشتر درمان بیماران نارسایی كلیوی باید دستگاه‌های همودیالیز فرسوده كشور طبق زمانبدی مشخصی از چرخه فعالیتی خارج شوند كه متأسفانه بیمارستان‌های دولتی قدرت خرید دستگاه‌های دیالیز جدید را ندارند.

وی افزود: بیمارستان‌های دولتی در زمان مواجه شدن با دستگاه‌های همودیالیز فرسوده خود باید یك فرآیند تقاضای طولانی مدت جهت تهیه دستگاه‌های دیالیز جدید داشته باشند كه این تقاضای دستگاه‌های همودیالیز نیز متعاقبأ مسیر درمان بیماران كلیوی را دچار اختلال كرده و در نهایت نیز دستگاهی در اختیار بیمارستان مربوطه قرار می‌گیرد كه با مولف‌های نوع تقاضا از جمله خدمات و تعمیر دستگاه هم‌خوانی ندارد.

داریان اظهار داشت: بیمارستان‌های دولتی به دلیل نداشتن اعتبار مالی دچار مشكل خرید دستگاه‌های دیالیز جدید هستند و به ناچار جهت ادامه درمان بیماران كلیوی به خیرین برای خرید دستگاه‌های همودیالیزجدید روی می آورند كه متعاقبأ این نوع فرآیند خرید نیز دارای مشكلات عدیده‌ای است.

وی با اشاره به اینكه برخی از دستگاه‌های همودیالیز خریداری شده توسط وزارت بهداشت برای بیمارستان‌های دولتی به دلیل عدم خدمات پس از فروش گسترده و منظم توسط شركت سازنده از عمر مفید كمتر از یك سال برخوردار هستند، افزود: این نوع دستگاه‌ها به محض خرابی در برخی نقاط فنی از جمله مانیتور دستگاه به دلیل نداشتن تكنسین فنی تعمیرات به گوشه انبارها منتقل می‌شوند.

داریان تصریح كرد: در حال حاضر بیشترین تقاضای خرید دستگاه‌های دیالیز جدید در كشور توسط خیرین و بیمارستان‌های خصوصی به دلیل توانایی و تمكن مالی صورت می‌پذیرد.

وی خاطرنشان كرد: با توجه به توانایی‌های بالقوه‌ای كه شركت‌های تجهیزات پزشكی در كشور دارند فرآیند تعویض و خرید دستگاه‌های همودیالیز جدید در راستای بهبود درمان بیماران نارسائی كلیوی باید اصلاح شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha