عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد و متخصص دندانپزشكی ترمیمی گفت: آب آشامیدنی حاوی فلوراید می‌تواند یكی از عوامل بسیار موثر در جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها باشد.

به گزارش سلامت نیوز فرناز مهدی سیر اظهار داشت: یكی از مهمترین اقدامات پیشگیرانه در برابر پوسیدگی دندان‌ها استفاده از فلوراید خوراكی در آب آشامیدنی است.

وی افزود: در حال حاضر در كشورهای پیشرفته از غلظت مناسب این ماده در آب آشامیدنی استفاده می‌شود.

مهدی سیر با اشاره به اینكه رعایت بهداشت و تغذیه مناسب نیز می‌تواند بسیار در عدم پوسیدگی دندان‌ها موثر واقع شود، گفت: در این راستا روش فلورایدتراپی نیز پس از رویش دندانها بسیار توصیه می‌‌شود كه این امر باید از طریق دهان شویه، خمیر دندان و ژل فلوراید صورت پذیرد.

این متخصص دندانپزشكی ترمیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»   اظهار داشت: یكی از مهمترین راهكارها در زمینه افزایش مقاومت نسج‌دندان از دوران كودكی در زمان تشكیل تاج دندان و قبل از رویش است كه باعث افزایش مقاومت دندان‌ها در برابر میكروب‌های عامل پوسیدگی و اسید‌های مضر حاصل از آنها می‌شود.

مهدی سیر خاطرنشان كرد: امروزه در روش‌های جدید دندانپزشكی ترمیمی سعی بر این است كه برای ترمیم بخش‌هایی از دندان كه دچار پوسیدگی شده است حداقل تراش روی نسج سالم اعمال شود و حتی‌الامكان بافت سالم دندان و مقاومت آن در برابر عوامل مخرب بالا رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha