چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
کد خبر: 212803

یک دارو ساز گفت: قرص جوشان و به خصوص ویتامین C برای پیشگیری از سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است.

همه آنچه که باید درمورد قرص های جوشان بدانید

یک دارو ساز گفت: قرص جوشان و به خصوص ویتامین C برای پیشگیری از سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛محمود تقوی داروساز   با اشاره به موارد مصرف قرص جوشان اظهار داشت: قرص جوشان از قدیم برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا بوسیله پزشکان برای بیماران تجویز می‌شد و این ماده در کنار قرص‌های سرماخوردگی در تقویت بدن فرد بیمار موثر است.
 
وی بیان کرد: قرص‌های جوشان برای تقویت سیستم ایمنی بدن افراد مفید است و در مواقع بروز سرما خوردگی و یا آنفولانزا این قرص در کنار سایر داروهای گیاهی برای التیام هرچه سریع‌تر بیماران مفید است و قابلیت پیشگیری از سرما خوردگی را نیز دارد.
 
تقوی عنوان کرد: قرص‌های جوشان را باید روزانه یک عدد و با دوز ۵۰۰ مصرف کرد و اگر افراد عادی و همچنین بیماران اگر بیش از حد مجاز از این قرص‌ها استفاده کنند دچار عارضه کبدی می‌شوند و باید بگویم بهترین میزان این قرص سه ماه در سال است.

جوشان


 
وی تاکید کرد: جذب ماده دارویی موجود در قرص‌های جوشان سریع‌تر از قرص‌های معمولی بوده و افزایش سرعت جذب دارو به معنای تاثیرگذاری سریع‌تر آن است. از طرف دیگر Ph محلول حاصل از حل شدن قرص جوشان در آب، باعث تخلیه سریع‌تر دارو از معده به روده کوچک می‌شود.
 
تقوی عنوان کرد: بسیاری از قرص‌های جوشان حاوی نمک هستند و برای آنکه قابلیت حل شدن در آب را داشته باشند، حاوی ماده‌ای به نام بی‌کربنات هستند که با سدیم ترکیب می‌شود و نمک موجود در این قرص‌ها سبب بروز فشارخون بالا شده و خود عامل حمله قلبی و سکته مغزی است.
 
وی گفت: داروهای محلول در آب به دلیل نمکی که دارند، احتمال ابتلا به سکته قلبی، سکته مغزی یا مرگ ناشی از مشکلات عروقی را تا یک پنجم افزایش می‌دهند. همچنین احتمال ابتلای این افراد به فشارخون بالا هفت برابر افزایش می‌یابد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از اکتی لایف  می توان در هر زمان از مصرف  قرص جوشان  لذت برد. با این حال، برای کمک به بهبود سلامت و تاثیرگذاری  در بهترین حالت، توصیه می شود آن را صبح مصرف کنید تا به تولید انرژی برای طول روز کمک کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha