عضو آكادمی جراحان چشم آمریكا گفت: توجه والدین و پزشكان به مشكلات احتمالی در طول سال اول زندگی نوزاد، نقشی بسیار تعیین كننده‌ای در تكامل بینایی وی دارد، تا جایی كه توجه آنها می‌‌تواند از مشكلات ناشی از اختلال در بینایی نظیر مشكل در یادگیری جلوگیری كند.

حیدر سیاتیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص نحوه تكامل سیستم بینایی در نوزادان، اظهار داشت: در بدو تولد، سیستم بینایی یك سیستم تكامل نیافته است و تكامل آن در طول سال اول زندگی رخ می‌دهد.

وی گفت: توجه والدین و پزشكان به مشكلات احتمالی در طول سال اول زندگی نوزاد نقشی بسیار تعیین كننده‌ای در تكامل بینایی وی دارند تا جایی كه توجه آنها می‌‌تواند از مشكلات ناشی از اختلال در بینایی نظیر مشكل در یادگیری جلوگیری كند.

این فوق تخصص قرنیه چشم به سه ماه اول زندگی نوزاد اشاره كرد و افزود: معمولاً نوزادان قبل از هر چیز حركت را می‌بینند؛ نوزادانی كه در هفته 38 تا 42 حاملگی به دنیا آمدند باید بتوانند در هفته اول بعد از تولد تغییرات صورت مادر نظیر خنده و اخم را ببینند.

سیاتیری ادامه داد: درك كردن رنگ در 3 ماهگی نوزاد كاملاً تكامل نیافته است همچنین درك عمیق نیز در طول سال اول به موازات هماهنگ شدن حركت چشم‌ها ایجاد می‌شود؛ هماهنگی عضلات چشم در نوزادان تازه متولد شده و شیرخواران بسیار ناقص است.

عضو آكادمی جراحان چشم آمریكا افزود: چشم نوزادان در 3 ماه اول تولد اغلب به بیرون یا داخل منحرف شده است و حركت چشم‌ها با هم هماهنگ نیست؛ این وضعیت را "استرابیسم یا انحراف چشم " می‌گویند ضمن اینكه اگر استرابیسم تا 3 یا 4 ماهگی به خودی خود برطرف نشود نوزاد باید توسط چشم پزشك معاینه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha