عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه طرح تحول سلامت به مثابه انقلابی شگرف و پیشانی دولت یازدهم است، گفت: با اجرای این طرح کمبود دارو از ۳۳۰ قلم به ۳۰ قلم رسیده است.

پوشش بیمه‌ای ۱۱ میلیون نفر از نیازمندان با اجرای طرح تحول سلامت/ کمبود دارو از ۳۳۰ قلم به ۳۰ قلم رسیده است

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه طرح تحول سلامت به مثابه انقلابی شگرف و پیشانی دولت یازدهم است، گفت: با اجرای این طرح کمبود دارو از ۳۳۰ قلم به ۳۰ قلم رسیده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، رسول خضری ، درباره برخی اظهارات مبنی بر اینکه طی سه سال اخیر برای طرح تحول سلامت 130 میلیارد هزینه شده است با بیان اینکه طرح تحول سلامت به مثابه انقلابی شگرف و در واقع پیشانی حوزه سلامت است، تصریح کرد: این طرح نه تنها پیشانی حوزه سلامت بلکه پیشانی دولت یازدهم است؛ در حقیقت طرح تحول سلامت علیرغم مزایای بسیار، نواقصی هم دارد که دولت دوازدهم باید با قدرت و مدیریت صحیح منابع مالی و انسانی در جهت رفع نواقصات و ایرادات آن گام بردارد.

پیش از اجرای طرح تحول سلامت هزینه های درمان سرسام آور و با اجرای طرح، پرداختی ها از جیب مردم کاهش یافته است

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پیش از اجرای طرح تحول سلامت هزینه های درمان سرسام آور و با اجرای طرح، پرداختی ها از جیب مردم کاهش یافته است، تصریح کرد: در حال حاضر هزینه های درمان با شیب بسیار مناسبی کاهش پیدا کرده است؛ البته اجرای پزشک خانواده، نظام ارجاع و سطح بندی خدمات، کارت و پرونده سلامت الکترونیک، تدوین گایدلاین های راهنمای بالینی برای پزشکان، تجمیع منابع بیمه ای، تامین منابع پایدار و مدیریت کارآمد و شفاف از جمله زیرساخت های لازم برای بهبود وضعیت طرح تحول سلامت است که دولت دوازدهم باید با جدیت آنها را پیگیری کند.

حوزه سلامت اولویت چهاردهم تا هیجدهم دولت های سابق بوده است

وی تاکید بر اینکه حوزه سلامت اولویت چهاردهم تا هیجدهم دولت های سابق بوده است، گفت: دومین بند سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری موضوع انسان سالم است که انشاء الله در افق 1404 کشورمان دارنده سالم ترین انسان ها حداقل در حوزه آسیای جنوب غربی باشد چون در سند چشم انداز 20 ساله و اسناد بالا دستی به خوبی به این قضیه تاکید شده است که در این مسیر  با اجرای طرح تحول سلامت در راستای فرمایشات و منویات مقام رهبری گام برداشته در حال رفع دغدغه اقشار محروم هستیم.

دولت یازدهم گام های مهمی برای اجرای طرح تحول سلامت برداشته است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دولت یازدهم گام های مهمی برای اجرای طرح تحول سلامت برداشته است، گفت: طرح تحول سلامت به مثابه انقلابی است که اگر بخواهد درکشور به سرمنزل مقصود برسد 12 تا 15 سال زمان می برد که در این رابطه اجرای کامل این طرح در کشورهای پیشرفته و جهان اولی مانند انگلستان و کانادا 15 تا 18 سال طول کشید از این رو رفع نواقص و مشکلات طرح تحول سلامت زمان بر است و نمی توان طی دوره ای کوتاه مدت نسبت به رفع نواقص آن اقدام کرد.

کمبود 330 قلم دارو در کشور پیش از اجرای طرح تحول سلامت/ با اجرای طرح کمبود دارو از 330 قلم به 30 قلم رسیده است

خضری با یادآوری کمبود 330 قلم دارو در کشور پیش از اجرای طرح تحول سلامت، ادامه داد: با اجرای این طرح کمبود دارو از 330 قلم به 30 قلم رسید که این اقدام، اقدامی بسیار ارزنده و شایسته و جای تقدیر دارد؛ البته طرح پزشک خانواده به مدت 70 سال است در کشور انگلستان اجرایی شده اما در ایران به مدت سه سال است و نمی توان در مدت کوتاه انتظار داشته باشیم طرح تحول سلامت معجزه آفرین شود.

رشد و بالندگی طرح تحول سلامت زمان بر بوده و نباید آن را در نطفه خفه کرد

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس دهم، افزود: رشد و بالندگی طرح تحول سلامت زمان بر بوده و نباید آن را در نطفه خفه کرد به طور قطع این طرح نیازمند حمایت تمامی مسئولان است و تمامی دولت ها ناچار به ادامه دادن آن هستند زیرا عمده مردم از این طرح رضایت داشته و در واقع هدف طرح  حمایت از اقشار ضعیف، متوسط و محروم جامعه است.

وی با یادآوری نگاه برنامه ششم توسعه به طرح تحول سلامت، گفت: بر اساس برنامه ششم طرح تحول سلامت باید ادامه یابد و برای رشد و بالندگی آن باید به مولفه هایی مانند مدیریت دقیق منابع، اجرای پزشک خانواده، نظام سطح بندی ارجاع، کارت سلامت الکترونیک و ... توجه کرد؛ در حقیقت این طرح به اندازه ای برای مجلس مهم و بااهمیت بوده است که در برنامه ششم سازمان بیمه سلامت ایران را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منفک و به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ملحق کرد بنابراین دولت های آینده باید مجری قانون باشند و هیچ مسئولی نمی توان از اجرای طرح تحول سلامت سرپیچی کنند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس دهم، یادآور شد:  اصول 3، 29، 43 و 50 قانون اساسی به تامین سلامت و درمان مردم تاکید دارد و در واقع تامین سلامت و درمان مردم یک امر حاکمیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در سال 73 قانونی تصویب شد که بر اساس آن بیمه پایه باید همگانی می شد اما با وجود گذشت 20 سال از اجرا همچنان بلاتکلیف ماند که با اجرای طرح تحول سلامت این قانون اجرا و در این راستا 11 میلیون و 300 هزار نفر از اقشار نیازمند و تهیدست جامعه تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha