كارشناس و مسئول آموزش تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر‌ گفت: باید قبل از وقوع زلزله جهت امداد ‌رسانی سریع مشخصات كامل اعضای خانواده به همراه گروه خونی افراد در یك محل مطمئن قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز محمد‌ مجیدی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: برای تسهیل در امداد ‌رسانی پس از وقوع زلزله، اسامی تمام اعضای خانواده ساكن در محل و عكس هر یك از آنان با نام، سن، شماره و محل صدور شناسنامه و گروه خونی اعضاء پشت عكس نوشته شود و داخل كیف لوازم ضروری امداد قرار گیرد.

وی افزود: چنانچه افراد ساكن یك مجتمع مسكونی هستند، دفتری تهیه شود و شرح حال فرد یا افراد بیمار، نوع بیماری، نام و میزان داروی مصرفی مریض در آن ذكر شود تا در صورت لزوم امداد‌گران از آن استفاده كنند.

مجیدی نژاد گفت: تعدادی از كلید‌های خانه را افراد به یكی از دوستان و یكی از بستگان خود تحویل دهند و شخصی را نیز در خارج از شهر مشخص كنند تا در صورت امكان بتواند به محض برقراری ارتباط تلفنی با افراد آسیب‌دیده تماس حاصل كند.

وی اظهار داشت: باید افراد شماره تلفن‌های تماس‌های ضروری و شماره پزشك خود را نیز در كیف اضطراری امداد خود نگهداری كنند.

مجیدی نژاد خاطرنشان كرد: آگاهی از وسایل ضروری و چگونگی كاربرد آن پس از وقوع زلزله استفاده از این ابزار را آسانتر می‌كند و در این راستا افراد نیز باید از محل نگهداری این وسایل اطلاع كامل داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha