معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران از طرح این دانشگاه برای جایگزینی بیمارستان‌های فرسوده خبر داد.

اجرای طرح جایگزینی ۴ بیمارستان قدیمی و فرسوده در پایتخت

سلامت نیوز:معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران از طرح این دانشگاه برای جایگزینی بیمارستان‌های فرسوده خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر رضا پایدار ، درباره جزییات این برنامه گفت: در حال حاضر بیشتر بیمارستان‌های ما ایمنی بالایی ندارند، ولی در طول زمان بیمارستان‌های جدید جایگزین و ساختمان‌های قدیمی این بیمارستان‌ها تخریب خواهد شد. بیمارستان‌هایی همچون لولاگر، فیروزگر، رسول اکرم (ص) و فیروزآبادی جزو این برنامه هستند.

وی افزود: با این اقدام ظرفیت بیمارستان‌ها افزایش می‌یابد و آخرین استانداردهای ایمنی دنیا نیز رعایت می‌شود. بیمارستان‌های فیروزآبادی با ۴۰۰ تخت، ملارد و قدس با حدود ۳۰۰ تخت، سوختگی که مجهزترین بیمارستان در این زمینه خواهد بود با ظرفیت ۱۵۰ تخت، بیمارستان جدید روانپزشکی با ۲۰۰ تخت و بیمارستان جدید رسول اکرم نیز با ظرفیت ۱۰۰۰ تخت بین پنج تا هفتاد درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

پایدار، ضریب اشغال تخت در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه علوم پزشکی را حدود ۹۰ درصد اعلام کرد و گفت: با این وجود بیماران اورژانس بلافاصله بستری می‌شوند. بیمارانی که نیاز به عمل‌های فوق تخصصی داشته باشند نیز بسته به نوع عمل مورد نیاز و همچنین بیمارستان طی دو هفته نوبت داده می‌شوند. بیماران عادی نیز طی یکی - دو روز بستری می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین تاکید کرد که با وجود مطالبات بالای بیمارستان‌ها از بیمه‌ها، دست رد به سینه هیچ بیماری زده نمی‌شود و برای بستری کسی مانعی وجود ندارد.

وی همچنین اضافه کرد: در حال حاضر بیمارستان‌های ما بین شش ماه تا یک سال و در مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان از بیمه‌های پایه سه گانه مطالبه دارند. این رقم با توجه به اینکه مجبور هستیم هزینه تجهیزات و دارو را با فاصله کوتاهی بپردازیم، به شدت بیمارستان‌ها را تحت فشار گذاشته و مدیریت بیمارستان را دچار تنش کرده است که چگونه این تعادل را برقرار کنند. هرچند تا امروز وزارت بهداشت با چنگ و دندان تلاش کرده است هیچ کمبودی در زمینه دارو وجود نداشته باشد. ما نیز ما به دلیل تاکید وزارت بهداشت کار را به سختی انجام داده‌ایم و نگذاشتیم بیماران لطمه بخورند. کارانه‌ها نیز تا شهریور ۹۵ پرداخت شده است و سعی کرده‌ایم به طور متوسط ماهی یک کارانه را طی پنج ماه گذشته پرداخت کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: اگر رشد تعرفه‌ها به اندازه کافی نباشد، ممکن است مشکلات در سال اول خودش را نشان ندهد، ولی بر هم خوردن این تعادل در سال‌های آینده بر وضعیت بیمارستان‌ها، تعادل درآمد و هزینه‌ها تاثیر خواهد گذاشت و بیمارستان‌های ضعیف را دچار مشکل می‌کند. باید به اندازه میزان تورم، تعرفه‌های بیمارستان‌ها نیز افزایش یابد تا بتوانند امور را اداره کنند.

پایدار، درخصوص وضعیت ادامه بهبود وضعیت هتلینگ بیمارستان‌ها با وجود بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها نیز گفت: وزارت بهداشت برای هتلینگ بیمارستان‌ها بودجه جداگانه‌ای قرار داده است تا بیمارستان‌ها بتوانند کار بازسازی را انجام دهند. ما طی یک ماه گذشته بیمارستان امام حسین (ع) را در شهرستان بهارستان افتتاح کردیم. آمار مراجعه به آن در کمتر از یک ماه به روزی ۷۰۰ نفر رسیده‌ است که عدد بالایی محسوب می‌شود. مردم این شهرستان تا قبل از این افتتاح حتی یک بیمارستان نیز نداشتند. در مجموع طی سه سال گذشته حدود ۷۰۰ تخت به ظرفیت بیمارستان‌ها اضافه کرده‌ایم.

وی همچنین از کاندیداهای انتخابات شورای شهر درخواست کرد، سلامت مردم را در اولویت قرار دهند و درباره روند اداری پروژه‌های بیمارستانی با آنها همکاری کنند و مانع اجرای این پروژه‌ها نشود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha