رئیس مركز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه شیراز گفت: سكته‌های قلبی در كودكان كم اتفاق می‌افتد اما ابتلا به بیماری‌هاب قلبی در دوران كودكی می‌تواند به سكته قلبی در بزرگسالی منجر شود.

به گزارش سلامت نیوز محمد‌‌جواد زیبایی‌‌نژاد با بیان اینكه بیماری‌های قلبی و عروقی در دوران كودكی و نوجوانی عمدتاً مادر‌زادی است، اظهار داشت: كمتر پیش می‌آید كه این قبیل بیماری‌ها، اكتسابی باشد.

وی افزود: در بعضی از كودكان به طور ژنتیكی، مشكلاتی نظیر سوراخ قلب و اشكال در دریچه‌های قلب دیده می‌شود كه گاهی به خودی خود درمان می‌شوند؛ البته در بعضی از موارد كودك یا نوزاد برای درمان این عارضه‌ها نیاز به جراحی پیدا می‌كند.

وی با بیان اینكه بیماری‌های قلبی در دوران كودكی آغاز شده و در بزرگسالی بروز می‌كند، ادامه داد: تغذیه نامناسب در دوران كودكی منجر به بیماری‌هایی نظیر فشار خون و چربی خون بالا در بزرگسالی خواهد شد؛ ضمن اینكه این بیماری‌ها زمینه ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد.

زیبایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»  خاطرنشان كرد: عوارضی نظیر سوراخ، حفره اضافی و مشكل دریچه قلب در دوران كودكی و نوزادی با عمل جراحی برطرف می‌شود و هیچ مشكلی در آینده برای كودك به وجود نخواهد آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha