معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به دستاوردهای حاصل شده در حوزه بهداشت در دولت یازدهم گفت: فعالیت های انجام شده در حوزه مراقبت های اولیه روستایی و شهری انقلاب بزرگی بوده است.

انقلاب بزرگ دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه مراقبت های بهداشتی روستایی و شهری

سلامت نیوز:  معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به دستاوردهای حاصل شده در حوزه بهداشت در دولت یازدهم گفت: فعالیت های انجام شده در حوزه مراقبت های اولیه روستایی و شهری انقلاب بزرگی بوده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر علی اکبر سیاری روز چهارشنبه در مراسم گشایش دهمین دوره همایش دانشجویی تازه های علوم بهداشتی کشور در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در این دوره و در حوزه مراقبت های اولیه روستایی و شهری، بیش از 30 سال گذشته سرمایه گذاری شده است و شاهد تغییر هستیم.


وی به اعتبارات حوزه بهداشت روستایی و شهری اشاره کرد و گفت: اعتبارات حوزه بهداشت روستایی در سال 92 مبلغ 300 میلیارد تومان بود که در حال حاضر به دو هزار و 400 میلیارد تومان رسیده است که این عدد نشان دهنده افزایش هشت برابری اعتبارات حوزه روستایی است.
وی اظهار داشت: دولت هر سال هزار و 200 میلیارد تومان در شرایط سخت اقتصادی به حوزه بهداشت شهری اختصاص داده است.
وی گفت: امروزه برای همه ایرانی ها در هر گروه سنی و جنسیتی بسته خدمت بهداشتی و پیشگیری تعریف شده و این کار افتخار بزرگی برای کشور است.
وی به تشکیل پرونده الکترونیک سلامت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 67 میلیون ایرانی پرونده الکترونیک سلامت دارند و 29 میلیون نفر هم از این طریق بسته خدمت دریافت می کنند.

*** 76 درصد مرگ و میر در کشور بر اثر بیماری بیمار های غیرواگیر
سیاری در بخش دیگری از سخنانش گفت: بیماری های غیرواگیر 76 درصد علت مرگ و بار بیماری در کشور را تشکیل می دهد.
وی هشت عامل رفتاری و بیولوژیک را سبب بروز چهار بیماری که عمده ترین علت مرگ و میر در کشور هستند، اعلام کرد.
به معاون وزیر بهداشت، تغذیه ناسالم، کم تحرکی، مصرف دخانیات و مصرف الکل چهار عامل رفتاری و فشار خون، قند خون بالا، چربی و اضافه وزن و چاقی چهار عامل بیولوژیکی هستند که به شیوع بیماری های سکته قلبی و مغزی، سرطان، دیابت، آسم و بیماری های مزمن تنفسی در کشور منجر شده اند.
وی گفت: برنامه مقابله با بیماری های غیر واگیر در چهار شهرستان به صورت آزمایشی اجرا شد که در حال حاضر این طرح در کشور در دست اجرا است.
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: درصدد هستیم تا سال 2025 میلادی 25 درصد مرگ و میرهای نابهنگام ناشی از این چهار بیماری اصلی را در میان افراد میانسال کاهش دهیم.


وی اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان در سه دهه گذشته افتخاری بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران بود و با تحقق این طرح در کشور شاهد کاهش مرگ و میر و ارتقای سلامت ایرانیان هستیم که افتخار دیگری خواهد بود.

***کارآفرینی مهمترین راه موفقیت و توسعه کشور است
معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: اعتقاد دارم که راه موفقیت و توسعه کشور سرمایه گذاری روی نسل جوان و حمایت از کارآفرینی آنان است.
سیاری ادامه داد: دانشگاه ها باید نقش کارآفرینی را به عهده گیرند و حمایت لازم را از دانشجویان کارآفرین به عمل آورند.
وی بر لزوم توسعه روابط علمی کشور با سایر کشورها تاکید کرد و گفت: دانشجویان و استادان خارجی باید حضور گسترده تر در کشور داشته باشند و استادان ما هم باید بتوانند در پیشرفته ترین مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دنیا حضور بیابند تا علاوه بر دسترسی به آخرین یافته های پژوهشی، تبادل علمی صورت گیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha