چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
کد خبر: 212887

افسردگی، بیماری است که پیچیدگی‌های فراوانی دارد و ممکن است هر فردی برای یکبار هم شده این بیماری را در سطح خفیف یا شدید تجربه کند.

7 نشانه پنهان که خبر از «افسردگی» می‌دهد

سلامت نیوز: افسردگی، بیماری است که پیچیدگی‌های فراوانی دارد و ممکن است هر فردی برای یکبار هم شده این بیماری را در سطح خفیف یا شدید تجربه کند.

به گزارش سلامت نیوز، «جام جم آنلاین» به نقل از Dailymail نوشت: به گفته سازمان بهداشت جهانی در بریتانیا از هر 4 نفر یک نفر درگیر مشکلات روانی شدید و از هر 100 نفر 17 نفر دچار بیماری‌های خفیف روانی هستند و برخی از آن‌ها به خودکشی نیز فکر می‌کند و اگر آمار این بیماری کنترل نشود تا سال 2030 افسردگی به سطح بالای جهانی می‌رسد.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که افراد مرتکب آن می‌شوند این است که می‌پندارند فقط غم و اندوه نشانه افسردگی است در حالی که غم یک احساس طبیعی در انسان است. افسردگی یک حالت غم و اندوه و ناامیدی بصورت ثابت در فرد ایجاد می‌کند.

خیلی از بیمارانی که افسردگی‌های خفیف داشتند در مراحل ابتدایی متوجه آن نشدند و نتوانستند آن را کنترل کنند به همین سبب بیماری گسترده شد و این ناشی از بی آگاهی فرد در رابطه با افسردگی است.

در اینجا 7 علامت شایع این بیماری را معرفی کرده‌ایم:

پایداری غم و اندوه

هنگامی که غم و اندوه بیش از دو هفته طول بکشد و حتی شدت غم کاهش پیدا نکند این می‌تواند یکی از مهم‌ترین و آشکارترین نشانه از وجود افسردگی باشد، همچنین اگر غم بوجود آمده بی‌دلیل بروز کرده باشد جای نگرانی دارد و حتما باید به یک روانشناس مراجعه کنید.

احساس بی‌قراری، عصبانیت یا تحریک پذیری

افرادی که دچار افسردگی هستند بر سر کوچک‌ترین موضوعی سعی دارند به دیگران ضربه بزنند و علاوه بر آن یک حس بی‌قراری و عصانیت دائمی در وجودشان آزارشان می‌دهند.

انگیزه نداشتن، بی‌علاقه بودن نسب به همه چیز

اگر قبلا درگیر عشق و انگیزه فراوانی بودید و ناگهان یک حس بی‌انگیزگی درتان متولد شده است شما رگه‌هایی از افسردگی دارید و همچنین اگر در گذشته نسبت به خیلی چیزها حس علاقه داشتید و دیگر آن دلبستگی و عشق را از دست داده‌اید و بی‌تفاوت شده‌اید نگران سلامت روانتان باشید.

کاهش ارتباطات اجتماعی، فاصله گرفتن از دیگران

اجتناب از تماس با دوستان، عدم شرکت در فعالیت‌های اجتماعی یک نشانه مهم در پیدایش افسردگی است. البته ممکن است شما با دیگران ارتباط داشته باشید اما این رابطه برقرار کردند برایتان سخت و اذیت کننده باشد.

اختلال در خواب

به گفته روانشناسان، اگر به تازگی در خواب رفتن و بیدار شدن دچار اختلال شده اید ممکن است افسردگی در مراحل اولیه خود باشد، توصیه می‌شود به روانپزشک مراجعه کنید.

تغییرات در الگوی غذاخوردن

این گزینه نیز مانند اختلال خواب است و اگر در روند غذا خوردنتان تغییرات ملموسی را یافتید، پر خور یا بی‌اشتها شدید احتمالا در گیر این بیماری شایع شده‌اید.

نا امیدی

این گزینه یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها در این لیست است چرا که شدت افسردگی را بیان می‌کند در موارد بسیاری شدید فرد خود را بی‌فایده و نا کارامد می‌دانند و حتی به خودکشی و نابودی خود فکر می کند.

اگر حتی یکی از خصوصیات این لیست را دارا هستید به پزشک مراجعه کنید و افسردگی‌تان را در مراحل خفیف درمان کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha