شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۹

با توجه به این كه اكثر افراد در تصادفات دچار مصدومیت های گردن و مهره می شوند توصیه می شود از حركت دادن مصدوم در صحنه تصادف خودداری شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت دكترفرهاد رضوانی،‌ معاون آموزشی اورژانس تهران ، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: اولین توصیه ما در هنگام وقوع تصادف درخواست این است كه از ازدحام سر صحنه تصادفات خودداری شود زیرا سرنشین خودروهایی كه برای دیدن مصدوم و صحنه تصادف، در محل حادثه تجمع می كنند رفت و آمد پلیس و نیروهای امدادی را مختل می كنند.
وی ادامه داد :‌ افرادی كه مبادرت به كمك می كنند حتماً باید دوره های امداد و كمك های اولیه را گذرانده باشند و اگر نسبت به این آموزش ها، ‌بی اطلاع هستند عاقلانه ترین كار این است تا رسیدن اورژانس از تكان دادن مصدوم خودداری كنند و اجازه ندهند افراد غیر متخصص به مصدوم دست بزنند.
دكتر رضوانی افزود:‌ ممكن است مصدوم در اثر بریدگی و ضربه تصادف دچار خونریزی شده باشد، ‌اصلی ترین كار برای جلوگیری از خونریزی این است كه بالای محل خونریزی را با یك دستمال ببندند تا از خونریزی بیشتر جلوگیری شود.
وی تصریح كرد: در مواقعی كه می توانند به فرد مصدوم كمك كنند،‌ اگر فرد كاهش سطح هوشیاری داشته باشد وی را به پهلوی چپ بخوابانند زیرا  ‌خواباندن صاف مصدوم موجب عدم تنفس مصدوم شده و خطرناك است.
معاون آموزشی اورژانس تهران در پایان خاطر نشان كرد: اگر در صحنه تصادف امكان آتش سوزی وجود دارد فرد
حادثه دیده را به سرعت از محل حادثه به نقطه امنی برسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha