جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 212942

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که آموزش ها و فعالیت های باغبانی در فضای خارج از خانه، به حفظ سلامت و رفع چاقی کودکان کمک می کند.

آموزش باغبانی و سلامت کودکان

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه نشان می دهد که آموزش ها و فعالیت های باغبانی در فضای خارج از خانه، به حفظ سلامت و رفع چاقی کودکان کمک می کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، این مطالعه که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا انجام شد، حاکی از آن است که کودکان دارای اضافه وزن در صورتی که فعالیت باغبانی داشته باشند، بیشتر احتمال دارد که در عرض یکسال وزن کم کنند.


به گزارش روزنامه دیلی میل،همچنین به گفته محققان، در مدارسی که باغبانی را به کودکان می آموزند، تعداد دانش آموزان چاق کمتر است.


دکتر راچل شر از دانشگاه کالیفرنیا که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: نتایج این مطالعه که 230 کودک در آن شرکت داشتند، نشان داد که شاخص جرم بدن و نسبت محیط دور کمر به قد در گروه هایی که در آموزش های باغبانی شرکت کرده بودند، به اندازه زیادی بهبود یافت؛ به طوری که جمعیت دانش آموزان دارای اضافه وزن و یا چاق از 55.6 درصد به 37.8 درصد کاهش یافت.


براساس نتایج این مطالعه که در مجله Journal of Nutrition Education and Behavior منتشر شده است، شرکت دانش آموزان در کلاس های باغبانی سلامت آنها را تقویت کرد.


به گمان محققان، فراگیری آموزه هایی در کلاس های باغبانی درباره خوراکی های سالم مانند سبزیجات تازه در تغذیه مناسب کودکان و کاهش وزن آنها موثر است و در ضمن، باغبانی فرصتی برای فعالیت فیزیکی در اختیار کودکان قرار می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha